2009. október 31., szombat

Mézes puszedli

Anyukám imádja a mézes puszedlit. A napokban volt a szüleim házassági évfordulója. A 45. Puszedliből is sok. Gondoltam, pont ennyi puszedlit sütök majd anyunak. Keresgéltem recepteket. Megjegyzem, túl sokat nem találtam. Azért fogtam az összeset és gyúrtam belőle valamit. Bevallom, én egyszerűsítettem egy kicsit a dolgokon. Volt itthon egy csomag mézessütemény fűszerkeverékem. Egy kicsit feljavítottam még fahéjjal és citrommal és ennyi volt az ízesítés. Időnként kényelmes vagyok, nem vetem meg a zacskós fűszerkeverékeket. Szerintem alapnak némelyik marha jó, persze mindig utánafűszerezem és feljavítom kicsit, de alapvetően nem tiltakozom ellenük úgy, mint vegetariánus a hús ellen. A süti rendben is volt, bár a szerencsendió ízétől még mindig a falnak megyek. Egyszerűen nem bírom megszokni, megszeretni meg aztán végképp nem. Mi a baj velem? Állítólag ez egy annnnnyira jó fűszer.....brrrrr......

Mézes puszedli nálunk
Hozzávalók: 3 tojás, 125 g margarin, 4-5 evőkanál méz, két teáskanálnyi sütőpor, 1 citrom facsart leve és lereszelt héja, 50 dkg liszt, 1 kis pohár tejföl, mézessütemény fűszerkeverék, vagy ha valakinek van otthon, akkor: gyömbér, szegfűszeg, szerecsendió, kardamon,  fahéj, plusz egy kicsi fahéj, 20 dkg porcukor és plusz 15 dkg porcukor a mázhoz.
A margarint és a mézet akár kis lábasban akár mikróban felolvasszuk. A tojássrágákat keverjük össze a facsart citrom levével, a reszelt héjával, a porcukorral, és a tejföllel. Ha ezt alaposan elkevertük - egy kézi habverő segítségével - adjuk hozzá a margarinos mézet. A lisztben keverjük össze a sütőport, a mézessütemny fűszerkeveréket és kb. két tesákanálnyi fahéjat. A lisztes keveréket is adjuk az eddigi masszához és ezúttal kézzel keverjük, gyúrjuk össze az egészet. Ha híg adhatunk hozzá még egy kis lisztet. Gyúrjuk össze, csomagoljuk folpackba és legalább egy éjszakára tegyük a hűtőbe.
Másnap már csak annyi a dolgunk vele, hogy elővesszük, három-négy rudat formálunk belőle, kis szeleteket vágunk belőle, amiből gombócokat formázunk és a sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. Az ujjunkkal kicsit lenyomkodjuk. Így mehet a sütőbe úgy 20 percre. Amíg sül, két tojás fehérjét 15 dkg porcukorral verjük fényes, kemény habbá. Én csempésztem bele egy evőkanál vaníliás cukrot is. A kisült sütiket fogjuk meg és az egyik felét mártsuk ebbe a masszába. Rakjuk vissza a tepsire és ott várjuk meg míg kihűl és a habkéreg is megszilárdul a tetején. Szerintem másnap a legfinomabb.
Lori

 
Ilyenek voltak még a sütés előtt


És ilyenek lettek készen