2009. október 23., péntek

Lekváros mini-linzer

Van egy igen édesszájú kollegám. Időnként haknizik egyet az irodák között, ahol csak potenciális kollégákat lát oda bekukkant és érdeklődik egy kis süti-nasi iránt. Hozzánk is betévedt a minap, de mivel a főnököm és én notórius fogyókúrázók vagyunk, így érthető módon nálunk semmi fellelhető édesség nem akadt. A kollégám ezen eléggé kiakadt és azzal vádolt minket, hogy nálunk sosincs semmi nasi. Na, ezen jól felhúztam magam. El is határoztam, hogy a hétvégén sütök valami linzerszerűséget, jó nagy adagot, behozom ide az irodába, így bármikor erre jön, nem kell szégyenben maradnunk.
Na, az első bukta az volt, hogy a linzereket szombat este készítettem, amikor is a férjem barátja tiszteletét tette nálunk. Mivel az aprósütik még a konyhapulton figyeltek a fiúk jártukban - keltükben belenyúltak. Addig, míg puffogva el nem rejtettem a kamrában, de így is volt egy kis anyaghiány.
Hétfőn reggel kollegát fülön csíptem és orra alá dugtam a linzeres dobozt. Na, aznap bizony sűrűn láttuk, ami a kis lelkemet persze melengette, mert láthatóan nem rontottam el a kis aprósütiket. Direkt nem vittem haza, otthagytam a dobozt szem előtt. Másnap reggel üresen találtam rá. Kollega este eltakarította a maradékot, nehogy a kis linzerek csalódottak legyenek. És persze, hogy én örülhessek ennek a néma bóknak.

Lekváros mini - linzer
Hozzávalók: 50 dkg finomliszt, 25 dkg margarin, 15 dkg cukor, 2 tojás, 1 csomag sütőpor, csipetnyi só, 2 tk vanília aroma, ízlés szerint lekvár, a tetejére olvasztott csoki vagy karamell öntet
A lekvár és az öntet kivételével a hozzávalókból tésztát gyúrok úgy, hogy először a lisztet elmorzsolom a hideg margarinnal. A többi hozzávalót is hozzáteszem, alaposan átgyúrom és legalább fél órára beteszem a hűtőbe. Amikor kiveszem a hűtőből vékonyra nyújtom és egy pálinkás pohár segítségével kis köröket szaggatok belőle. Ezek mennek a sütőpapíros tepsire és onnan a 180 fokos sütőbe, ahol 10-15 perc alatt szépen megsülnek. Utána már csak pár perc hűlést követően ízlés szerinti lekvárral összeragasztom őket, és a tetejüket meglocsolom olvasztott étcsokival, vagy karamellel. Most éppen karamellel locsoltam, az volt otthon. 
Lori