2009. október 23., péntek

Cukkinis-paradicsomos csirkemell

Jó ideje felhagytam annak a kutatásával, mit ehet egy gyerek és mit nem. Tudom, ez súlyos probléma és mélységesen elítélendő, de az előzőekben írt miatt, már dacból sem nyomasztottam magam feleslegesen. Így arra is csak utólag jöttem rá, hogy már egészen aprótörpök is ehetnek cukkinit. Az én Kuttyogómnak úgy 4-5 hónaposan készítettem először. Imádta és ez szerencsére azóta sem változott. Számtalan módon el tudom neki készíteni, legutóbb paradicsommal és fokhagymával bolondítottam meg. Alig lehetett meggyőzni, hogy elég már...a kis bélpoklosom még akkor is tátotta a száját, amikor már egy egész mélytányérnyi adagot bevágott. Egyszerűen már attól féltem rosszul lesz. Íme.

Cukkinis-paradicsomos csirkemell
Hozzávalók: fél fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 kisebb saláta cukkini, 4-5 teáskanál paradicsompüré, oregánó, bazsalikom, csirkemell filé, kevés mozarella, 1-2 szem burgonya
A vöröshagymát felkockáztam, megdinszteltem és rádobtam a csíkokra vágott csirkemellet. Hozzáadtam a karikákra vágott és megpucolt cukkinit, majd az egészet elkezdtem pirítani. Én elég sokáig pirítom, mert a kisfiam szereti a hús és a zöldséget pirult ízét. Amikor a hús és a cukkini elkezdett barnulni, felöntöttem vízzel. Hozzáadtam a fokhagymát, megszórtam a fűszerekkel, majd lassú tűzön, fedő alatt legalább egy órát pároltam. Így a hús nagyon puha lett a zöldség meg szinte szétfőtt. Nálunk ugye ez azért fontos, mert fogak híján még mindig mindent pürésítünk. Amikor levettem a fedőt, hozzáadtam a paradicsompürét és még jó tíz percig kevergettem. A legvégén rádobtam a feldarabolt mozarellát. Ez szépen ráolvadt. Már kész is volt. Én még egy pár szem krumplival "dúsítottam", hogy tutira laktató legyen. :o) Tuti siker volt!
Lori