2009. október 26., hétfő

Fokhagymás pizzakenyér tojáskrémmel

Szombat este nagy dilemma előtt álltunk. Menjünk moziba? Én végignéztem magamon és gyors fejszámolást végeztem, mennyi időbe telne embernőt varázsolni magamból. Zuhany, hajmosás, smink, öltözködés. Minimum 1 óra. Igyunk valahol egy kávét? Gyors fejszámolás ismétel, végeredmény ugyanaz. Férjem a harmadik kérdése után - menjünk el sétálni - saját magán is végignézett, láttam egy átsuhanó, de annál gyötrelmesebb kifejezést az arcán és feltettem az utolsó kérdést: készítsek tojáskrémet? Na, végre az öröm szikrája ragyogott fel a arcán. Villámgyorsan eldőlt a szombat esti programunk. Sütöttem két fokhagymás pizzakenyeret - ha már nem megyünk sehová tök mindegy alapon - és készítettem egy rakás - legalábbis akkor annak tűnő - tojáskrémet. Előkerestük a Cserecsapat című dvd-t - mivel a hülye tévében megint nem volt semmi nézhető - és pukkantottunk egy üveg bort. Mondhatom, minden mozinál, kávézásnál jobb volt. A tévéműsornál meg feltétlenül. Ugyan nem tudom, mi mehetett a tévében, de a Csillag születik most pár hónapig tuti bukó nálunk, a konkurenciát meg már meg se néztük. A Helyszínelők mindig biztos pont a Viasaton, de egész héten ezt nézem, szombatra kell a változatosság. Így került elő ez a régi film, amin betegre nevettük magunkat. Jó a sztori, jó a főszereplő (Keanu Reeves), jók a poénok és még mondanivalója is van. Ajánlom! A pizzakenyeret is! A hozzávalókra nagyon kell koncentrálnom mert beledobálós alapon készült. Nálunk ez két kerek kenyérre való volt, tetszés szerint felezhetők az alapanyagok.


Pizzakenyér: 60-70 dkg kenyérliszt (BL 80), egy teáskanál sikér, csipet aszkorbinsav, 3 dl olíva olaj, 5-6 gerezd fokhagyma, 1,5 evőkanál só, 1 csomagélesztő, 5-6 bazsalikomlevél,  3 dl víz, 6 rozmaring ágacska (friss), petrezselyemzöld, csipet cukor
Mivel mi jó fokhagymásan szeretjük, lehet, hogy ez a mennyiség másnál elég sok lesz. A lisztet egy tálba szitáltam, a langyos cukros vízben feloldottam az élesztőt. A liszthez szórtam a sikért, hozzáadtam a csipet aszkorbinsavat (ezt el is lehet hagyni.) és a sót. Mehetett hozzá az olíva olajból 2,5 deciliter, valamint fokhagymanyomón belenyomtam a fokhagymagerezdek felét. Végül mehetett rá az élesztős víz. Ebből egy szép nagy, kicsit keményebb tésztát dagasztottam. Duplájára kelesztettem, kiütögettem belőle a levegőt, és újra kelesztettem. Ezúttal azonban már belekészítettem a zsírral(!) kikent tortaformákba. Így keltek még egy jó fél órát. Közben a maradék olajat elkevertem a maradék, átpasszírozott fokhagymagerezdekkel. Amikor a tészta szépen beledagadt a formákba, az ujjammal kis mélyedéseket nyomkodtam bele. Lekentem a fokhagymás olívaolajjal, megszórtam a friss bazsalikom levelekkel, petrezselyemmel. Végül ráhelyeztem a rozmaring ágakat. Így mentek 180 fokra előmelegített sütőbe. 35-40 perc alatt sültek ropogósra. Frissen, melegen ettük a tojáskrémmel.


Tojáskrém
Hozzávalók: 4 darab tojás, két evőkanálnyi majonéz, fél fej vöröshagyma vagy egy kisebb fej,só, bors, pirospaprika
Nem variálom túl, nálunk így, ebben az egyszerű formában van a legnagyobb sikere. A tojásokat lemosom, megfőzöm keményre. Amikor kihűlt megpucolom, beledobom egy mélyebb tálba. Villával összetöröm, hozzáadom a minél kisebb kockákra vágott vöröshagymát, megszórom sóval, borssal, pirospaprikával és annyi majonézt nyomok rá, amennyitől krémes állagúra lehet a villa segítségével kevergetni. Meg lehet bolondítani egy gerezd fokhagymával (bár nekem így már túl tömény) és petrezselyemzölddel. Egy órára legalább tegyük hűtőbe, hogy jól összeérjenek az ízek.