2009. október 21., szerda

Krémes-almás

 A péntek délután mindig a sütésé. Kutyogó ilyenkor valamelyik nagymamánál van, és úgy szoktam érte menni, hogy viszek a nagyszülőknek valami finomságot. Most nem volt túl sok időm, mindenképpen valami olyat kerestem, ami kevert tésztás, nem macerás. Ez a recept elsőre ilyennek tűnt. http://www.szamoca.eoldal.hu/ Azonban nem szólt a fáma a hűlési folyamatok fontosságáról, és nekem a mennyiségekkel is akadtak gondjaim. Nekem a kevert tésztából dupla mennyiség kellett, mert ha az eredetivel dolgozom, akkor a tészta túl vékony, a pudingréteg meg túl magas lesz és szerintem eláztatta volna a tésztát. Ezért én duplán készítettem el a tésztát. De szerintem ez a tepsiméretemnek is köszönhető. Sebaj, azért alakultak a dolgok, a süti elkészült, és valóban finom volt melegen, de szeletelni gyakorlatilag esélytelen volt, dőlt mindenfelé. Pár óra a hűtőben azonban megregulázta a sütiket és csodásan szép, magas, könnyen szeletelhető és persze fogyasztható darabok lettek. A férjemnek nagyon ízlett, anyukámnak szintén, sőt még anyukám vendégeinek is, akik pont ott voltak a kiszállításnál. Anyu telefonált is másnap, hogy maradt-e még ebből a pudingos remekből, mert a kínálást senki nem utasította vissza, így neki csak egy-két darab maradt. Igazságosan megosztoztak a maradékon a férjemmel.

Krémes-almás
Hozzávalók a tésztához: 4 egész tojás, 20 dkg cukor, 40 dkg liszt, 20 dkg vaj, 3-4 dl tej, csipet só, 2-3 teáskanál fahéj, 1 tasak sütőpor
Az alsó réteghez: 4-5 nagy alma
A krémhez: 3 csomag vaníliás pudingpor, 1 liter tej, cukor ízlés szerint, 25 dkg vaj
A sütő alját kevés vajjal kikenjük. Az almákat vastagabb csíkokra, gerezdekre vágjuk és kibéleljük velük a tepsi alját, hogy az egészet befedjék. A curkot a vajat és a tojást egy tálban összekeverjük, hozzáöntjük a sütőporral elkevert lisztet, sót és a fahéjat, végül mehet bele a hideg tej is. Az egészet szép simára keverjük, ha túl folyós lenne, kevés lisztet még szórhatunk hozzá. (Én kétszer kevertem, ráadásul a receptből kimaradt a tej felhasználása, de arányaiban nálam működött.) Ezt a tésztát az almák tetejére simítjuk és 200 fokon készre sütjük. Tűpróba! 
Közben a tejjel felfőzzük a pudingport, szépen besűrítjük. Igyekezzünk hideg vízben vagy ablakban, esetemben az erkélyen kihűteni. A vajat csak akkor keverjük hozzá, amikor a puding legalább kézmeleg. A vaj is legyen hideg, ne olvasszuk fel. Így nehezebb elkeverni, de ellenkező esetben a pudingos krém rettenetesen folyós állagú lesz és az életben nem áll meg rendesen a süti tetején. Ezt a krémet kenjük a sütemény tetejére. Ha nem bánjuk az állagát, fogyaszthatjuk így frissen, isteni íze van, de ha vendégeket várunk, vagy számít a látvány, várjuk meg, míg az egész szépen kihűl és ízlésesen szeletelhetővé válik. Kihűlve, hűtőből elővéve legalább olyan finom, mint frissiben.
Lori