2009. október 16., péntek

Chef Parade

Óriási élményben volt részem tegnap. Egyrészt az Avon jóvoltából részt vehettem a Julie&Julia című film preimer előtti vetítésén. De nem maga a film volt nagy élmény - erről majd később, hanem...az Avon kisorsolt két főzőtanfolyamot a Chef Parade főzőiskolában és hipp-hipp-hurrá, sikerült megnyerni! Ketten megyünk, Sly és én, mert hogy ő volt a szerencsés, akit magammal vittem a vetítésre, és ő lesz a főzősuliban is a partnerem! Gyorsan ki is néztünk egy Pasta paradé nevű tanfolyamot, ahol remek tésztaféléket tanulunk majd meg elkészíteni. Eredetileg spanyol kurzusra mentünk volna, de Sly-nak koncertjegye van aznap estére, a tanfolyam pedig kb. este kilencig tart, úgyhogy erről sajnos lemaradtunk. Nagyon izgatottak vagyunk, egyrészt, hogy profiktól tanulhatunk - bár Sly inkább enni szeret - másrészt, hogy együtt, jókat nevetve okulhatunk gasztronómia ügyileg. Majd jön a beszámoló is!
És a film....hát...Mery Streep-re nagy szükség volt, nélküle elég lapos lett volna a film és maga a történet is. Azonban ez a nő akkorát alakított - már megint - hogy elvitte a sztorit. Ami hiába volt két órás, hiába viszketett, zsibbadt mindenem a végére, mégis maradt bennem egy hatalmas hiányérzet. Vagy kérdőjel. Két óra, és két nő történetének alapos végigkísérése után vártam volna közös találkozási, kapcsolódási pontot. És igen, mondjátok csak, hogy maga a film és a történet volt a nagy találkozás. Akkor is. Ha már a vége felé elhintettek egy mondatot, miszerint az Isteni, ősi Julia nem kedveli fiatal tisztelőjét, követőjét, Julie-t, ezek után illet volna ezt a szálat kicsit továbbgörgetni, hogy ne csak merő nyekergés és szenvedés legyen az utolsó fél óra. (Ezt most úgyis csak az érti, aki látta a filmet.)Gondolom, ez dramaturgiailag nem lett volna érdekes, sőt, biztosan a valóságban sem találkoztak, mégis...mindegy. Túl biztosan túl sokat vártam, túl sokat akartam volna. Mindenesetre közel 40 perccel bátran rövidebbre vehették volna a hosszát, mert kb. ennyi időt ásítoztam és vakaróztam végig mielőtt feltűnt volna a Vége felirat.
Lor