2009. október 16., péntek

Almás táska

Előző héten végre sikerült kiviteleznem azt a bizonyos créme fraiche tortát, amelyről persze nem volt időm fotót készíteni, mert egy pillanat alatt elfogyott. Maradt azonban kb.1.5 deci créme fraiche-em a hűtőben. (Tejszín és natúr joghurt keveréke.) Ráadásul egy hét alatt remekül össze is állt. Gondoltam, kipróbálom, hogyan viselkedik kelt tésztában. Jelenthetem, remekül. Almás táskát sütöttem, mert a fiúk egész nap a kertet túrták, gondoltam rájuk fér a délutáni nasi. No meg anyósomékhoz mentünk ebédelni és kedves apósom igencsak szereti a süteményféléket, legyen az csokis, habos, gyümölcsös, szögletes vagy akár kerek. Vittem hozzájuk is pár darabot. Elfogyott. Nagy baja nem lehetett, de az alma savanyú volt, kicsit több cukrot is elbírt volna. A tetejére szórt porcukor azért kicsit javított a helyzeten. (Egyébként mostanában hadilábon állok a cukormennyiséggel, valahogy mindenbe keveset teszek. Pedig az élet csak édesen jó.)

Almás táska
Hozzávalók: 60-70 dkg liszt, 10 dkg olvasztott margarin, 1,5 dl créme fraiche (természetesen sima tejszínnel is helyettesíthető), egy evőkanál porcukor, kevés vaníliás cukor, egy kocka élesztő, 1,5 dl tej, 1 tojás, 3 nagyobb alma, barna cukor, fahéj, citrom reszelt héja
A 1,5 dl langyos tejben felfuttattam az élesztőt. A lisztből, créme fraiche-ből, margarinból, porcukorból,vaníliás cukorból, élesztős tejből és tojásból szép, kicsit keményebb tésztát dagasztottam. Meleg helyen a duplájára kelesztettem. Közben legyalultam az almát és fahéjjal, barna cukorral, valamint a citrom reszelt héjával ízesítettem. Amikor a tészta megkelt, kinyújtottam és hosszabb téglalap alakú darabokat vágtam ki belőle. Az egyik felébe egy kisebb maroknyi almát tettem, amit előzőleg kicsit kinyomkodtam, hogy ne engedjen túl sok levet. A tészta másik felét ráhajtottam a töltelékre és vizezett villával összenyomkodtam a széleket. Sütőpapíros tepsin pihentettem még tizenöt percet, lekentem tojássárgájával elkevert tejszínnel és 180 fokon pirosra, fényesre sütöttem.
Lori