2009. október 28., szerda

Aszalt paradicsommal és mozarellával töltött csirkemell paradicsomos kéregben

Hú, jó hosszú lett a cím. Valami nagyon paradicsomosat szerettem volna, kívül belül. Legszívesebben egy jó paradicsomlevest ettem volna, de azt rajtam kívül senki nem díjazta volna a családból. Ellenben kaptam egy kis dobozka aszalt paradicsomot. Akitől kaptam, ő is kapta, de nem tudta mihez kezdjen vele! Haha, majd én! SZereztem hozzá mozarella sajtot. A hűtőben állt néhány fagyasztott csirkemell. Filé, mert a csontról már anyu lefejtette. A csontból kerekedett egy fincsi húsleves. A húsokat pedig megtöltöttem. És izgalmasan lekentem egy piros-csípős kéreggel. Ami rásült. Hű, nagyon finom volt!


Aszalt paradicsommal és mozarellával töltött csirkemell és a paradicsomos kéreg
Hozzávalók: 15-20 dkg aszalt paradicsom, 20 dkg mozarella sajt, 3-4 darab csirkemell filé (egész), 3 dl paradicsom püré, só, bors, bazsalikom, csípős erős paprika, vagy erős paprika krém, 2 gerezd fokhagyma vagy kevés fokhagyma krém, olíva olaj

A húsokat félbevágtam már amennyire lehetett és a csirkemell filé feleket is igyekeztem úgy félbevágni, hogy ki tudjam őket teríteni. Sóztam, borsoztam őket kívül-belül. Ráhelyeztem egy szelet mozarellát és erre kerültek az aszalt paradicsom szeletkék. Feltekertem, de mivel kissé lyukacsos volt a hús, biztos ami biztos alapon összekötöztem őket. Még jól is nézett ki. Forrós serpenyőben hirtelen megpirítottam a húsokat, alaposan átforgatva. Így mentek egy vékonyan kiolajozott hőálló tálba. Mikor egymás mellé sorakoztattam az előpirított húsokat, elkészítettem a mázat. A paradicsompürét összekevertem az átpasszírozott fokhagymával, a kisebbre vágott bazsalikommal, az erős paprika krémmel és egy-két evőkanál olíva olajjal. Egy kenőecsettel lekentem az összes húsdarabot. Szép pirosak lettek. Kevés vizet öntöttem alá és lefedtem alufóliával a tálat. 170 fokos sütőbe toltam és kb. 1,5-2 órán át sültek. Időnként kivettem a sütőből és átkentem a paradicsomos mázzal. Az utolsó tíz percben levettem a fóliát és grillezés funkción sütöttem őket még pirosabbra és ropogósra. Mi egyszerű sült krumplit ettünk hozzá én savanyúsággal a férjem pedig meggyszósszal.
Lori