2009. október 20., kedd

Hot - dog házilag

Szombat estére a férjem barátját vártuk vacsorára. Fiús estét terveztek, számomra fura filmek nézésével - semmi 18 éven felüli project, csak farkasok és fegyverek - ennek ellenére én is meghívott voltam, mint ügyeletes ételszállító. Vagyis a konyhából folyamatosan szállíthattam a cseppet sem összeszakadt, kis méretű és étvágytalan férfiaknak az ellátmányt. (Szerencsére mindkettő szép nagydarab, hatalmas étvággyal. nem túl gazdaságosak. :o))Tudtam, hogy valószínűleg a sör mellé nem kívánnak majd késsel-villával enni, tehát valami olyan kellett, amit kézzel is el tudnak fogyasztani lehetőleg a tévé előtt. (Bal kézben kaja, jobb kézben sör, a távirányító kezelése meg többnyire kisorsolás útján). Hot-dog-ra gondoltam, azt el sem lehet rontani. Nem kerestem receptet, szerintem ehhez nem is kell, ráadásul a legtöbb helyen előre elkészítik a kiflit és utána kerül bele a virsli. Én ezt a folyamatot leegyszerűsítettem, begyúrtam, dagasztottam, kelesztettem a kenyértésztát és belesodortam a virslit, így mentek a meleg kutyák a sütőbe. Nem volt panasz, úgy eltüntettek az urak fejenként 3-4 darabot, mint a kisangyal. És persze közben jött az ötletbörze, hogy legközelebb kicsi sajt, kicsi hagyma mehet még bele. Hálátlanok. :o))))))

Hot-dog házilag
Hozzávalók kb. 7-8 darabhoz: 1 kocka élesztő, 70 dkg BL 80 liszt átszitálva, csipetnyi aszkorbinsav (elhagyható), 2 dl víz, 3-4 ek tejföl, 3 ek olaj, 1 tk só, csipetnyi cukor, 7-8 darab virsli
A langyos vízben feloldjuk az élesztőt, közben a lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk az olajat, a tejfölt, az aszkorbinsavat, sót, cukrot, majd ráöntjüka vizet. Kicsit lágyabb tésztát dagasztunk és fél órát kelesztjük. Nem baj, ha még nem kelt a duplájára, úgyis fog még pihenni egy kicsit. 7-8 darabra szedjük a tésztát és kis gombócokat sodrunk belőle. Téglalap alakúra nyújtjuk, ráhelyezzük a virslit és feltekerjük, mint egy kiflit. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk és hagyjuk még úgy 20-25 percig pihenni. Lekenjük tejföllel és mehet 180 fokra a sütőbe. Kb. 20-25 perc alatt ropogósra sül. A srácok mustárral, és egy kis marhafasírttal ették. Aki gondolja, próbálja ki a fiúk ötletét és tegyen bele kicsi sajtot és hagymát. Biztos nem fogja elrontani.
Lori