2009. október 15., csütörtök

Színes pulykaragu

Egyik este a kelleténél több pulykamellet olvasztottam ki. Ne kérdezzétek, egyszerűen elfelejtettem, hogy egy adagot már kivettem a mélyhűtőből, és este félkómásan kivettem még egyet. Sosem fagyasztok vissza semmi és nem is dobok ki semmit, így este ott álltam néminemű pulykamellel viszonylag tanácstalanul. Nem készültem nagy főzésre, hétköznap csak a gyereknek főzök minden reggel frissen, a férjem műanyag dobozok közül válogat, amelyek a hétvégén kerülnek feltöltésre. Az biztos volt, hogy gyors, serpenyős, kevés mosatlant és munkát igénylő cuccot kell rittyenteni, mert az idő szorít, és egy egyéves lóg rajtam hol térdtől lefelé, hol deréktól felfelé. Gyorsan felcsíkoztam hát a húst és azonnal ment a forrós serpenyőbe. Amíg elkezdett pirulni, feltéptem a hűtőt és az összes létező maradékot előszedtem. Félbemaradt paprika, fél fej hagyma, stb. Mivel a Kuttyogó időnként eltérített a tűzhelytől, egy kicsit minden később került a raguba, kicsit több lé forrt el róla a tervezettnél, talán a hús is jobban megpirult, de a végeredmény nagyon rendben volt. A fotó még egy kétharmadban kész állapotot mutat, a hús ennél ropogósabb, barnább lett, de mire elkészült az étel, eljött az etetés, fürdetés, ágybarimánkodás ideje, utána meg örültem, hogy a hűtőig eljutott a cucc. Kapkodós, állandóan rohanó háziasszonyoknak kiváló vacsora. Vagy ebéd. És egyébként is, nagyon kitartó tud lenni hűtőben.

Színes pulykaragu
Hozzávalók: kb.50-60 pulykamell filé (persze lehet csirke is), egy fej piros kaliforniai paprika, fél fej lilahagyma, zöld paprika (erősen is mehet!), fél fej vöröshagyma, só, bors, kakukkfő, oregánó, bazsalikom, fokhagyma, fehérbor, olíva olaj
A húst hosszú csíkokra vágtam és forró olajra dobtam pirulni. Még itt sóztam, borsoztam és kitartóan pirítgattam, míg kifehéredik, sőt egy kicsit meg is kapja az olaj a színét. Ez alatt az idő alatt megpucoltam 3-4 gerezd fokhagymát, csíkokra vágtam a kaliforniai és a zöld paprikát, szintén felcsíkoztam a hagymákat. Először a fokhagymagerezdeket dobtam a húshoz, majd mehetett mellé a többi hagymaféle, ezután a piros és a zöld paprika került mellé, majd alaposan megszórtam a fűszerekkel. Kevés fehérbort töntöttem alá és kitartóan kevergettem. Kivételesen nem fedtem le, alig vettem kisebbre a lángot. Mondom siettem, kapkodtam, sírva könyörögtem a húsnak, hogy minél előbb legyen kész. A nagy lángnak, sietségnek és a bornak köszönhetően a hús villámgyorsan megpirult, a zöldségek megpuhultak, de megtartották csodás színüket. Nagyon ízletes ragu lett belőle, másnap rizzsel fogyasztottuk. 
Lori