2009. október 5., hétfő

Puncsos -krémes süti

Anyukám imádja a puncsot. Amikor kicsi voltam, az iskolából hazafelé gyakran benéztünk au úgynevezett "Lefi" cukrászdába. A vaníliafagyin kívül annyi emlékem van, hogy anyukám mindig puncs fagyit evett. Nagy mazsolákkal. Régóta keresgéltem olyan receptet, amely puncsos is és krémes is, hogy anyu mindenféle igénye ki legyen elégítve. Többféle verzió motoszkált a fejemben, amelyből végül az alább leírt végeredmény kerekedett. No de...nem indult ez ennyire szépen. Elkészítettem a tésztát, amely külsőre igen pofás lett. Rózsaszín, szép magas, az illata sem volt rossz. Hm. Majd következett a krém. Na, ezzel már akadtak gondjaim. Túl vajas lett, így vaníliától kezdve a rumaromán át mindennel próbáltam javítani rajta, mégsem éreztem az igazinak. Amikor rákentem a tésztára, már éreztem, hogy ez nem lesz egy sikersztori és le is mondtam anyu elismerő pillantásairól. Összeraktam, félbevágtam a tepsinyi adagot, az egyik felét bedobtam a hűtőbe, a másikkal meg elnyargaltam anyuhoz. Előtte persze megkóstoltam, de...de olyan nyúlós lett, meg ragadós, a krém meg folyékony valami lett és teljesen el voltam keseredve. Anyu ellenben mindenevő, rávetette magát a rószaszín rettenetre és közölte, hogy ez így jó ahogy van. Azt mondta, ha piskóta puhább lenne, teljesen elázna a vajas krém alatt. Ami megmaradt azt ő is a hűtőbe tette. Másnap reggelre pedig csoda történt. A sütemény csodálatosan összeérett, a krém megszilárdult, könnyen szeletelhető lett és esküszöm, még az íze is sokkal, de sokkal jobb lett. A krém már nem is folyt, nem is volt annyira vajas utóízű. Szóval ez volt a titok. Anyu 10 óra felé telefonált, hogy a süti még a tegnapinál is sokkal finomabb, eszembe ne jusson száműzni a repertoáromból.
Puncsos - krémes
Hozzávalók: 7 egész tojás, 50 dkg porcukor, 1 rúd vanília vagy 1 csomag Bourbon vaníliás cukor, 3 dl tej, 3 csomag puncsos pudingpor, rum vagy rum aroma, 20 dkg margarin, 250 ml habtejszín, 2 csomag habfixáló
Elkészítés: 7 tojás fehérjét 20 dkg porcukorral kemény habbá verjük. Lassan hozzákeverjük a tojássárgájákat, a vaníliát és a pudingporokat. Egy tepsi aljára sütőpapírt teszünk,erre öntjük a rózsaszín tésztát, és lassú tűzön, 160 fokon megsütjük. Közben 20 dkg porcukrot 20 dkgmargarinnal és rummal vagy rumaromával habosra keverünk. 3 dl tejből és 3 evőkanál vaníliás pudingból és a maradék porcukorból (10 dkg) krémet főzünk. Hagyjuk kihűlni. Amikor kihűlt, elkeverjük a rumos-margarinos krémmel. Ezt a krémet kenjük rá az időközben megsült, s kissé le is hűlt piskótára. A habtejszínből és a két csomag habfixálóból verjünk kemény habot. Ezt is kenjük a margarinos piskóta tetejére. Szórjuk meg csokoládéforgácsokkal, karamellával vagy egy kevés barna cukorral és a hibámból kiindulva tegyük egy éjszakára a hűtőbe. Másnap egy kis plusz tejszínhabbal tálalhatjuk.
Lori