2009. október 24., szombat

Csilis csokis süti

A szalámin kívül másra is szert tettem abban a bizonyos Culinarisban. Jalapeno-i csilis csokis is vettem és arra készültem, hogy valami nagyon durván csokisat fogok készíteni. Mennyei édességnél találtam ré erre a finomságra. nem is nagyon variáltam rajta, csak felturbóztam egy kis mandulával, késhegynyi sütőporral, talán kicsit több lett a liszt és a csoki majd fele csilis lett. Az eredmény egy nagyon tömény, nagyon ragadós, mindent összekenős nagyon csokis süti lett. Én imádtam. A csili miatt a gyereknek nem mertem adni. Érdekes, de maga a csili evés közben annyira nem is érződik, inkább egy nagyon pikáns utóízt ad az édességnek. Máskor is fogom alkalmazni, kifejezetten beleszerettem a csilis fekete csokiba. Mert csokiból én csak a feketét szeretem. Sokkal intenzívebb az íze, mint a sima tejcsokinak.
És akkor a reci:

Csilis-csokis süti
Hozzávalók a tésztához: 3 tábla étcsokoládé, ebből legalább egy fél tábla volt nálam a csilis. A jalapeno-i csilis csoki sokkal erősebb ízű, mint a sima, úgyhogy sima csilisből mehet bele egy egész tábla is, 10 dkg vaj (szigorúan vaj és nem margarin!), 4 tojás, 20 dkg cukor, 1 teáskanál vanília aroma, 5-8 dkg szeletelt mandula, 18 dkg liszt, késhegynyi sütőpor
A krémhez: a másik fél tábla Jalapeno-i csilis csoki, plusz másfél tábla fekete csokoládé, 2 dl tejszín, késhegynyi csilipor
Az étcsokit és a vajat összeolvasztottam - most nem vízgőz felett, csak egy egyszerű lábasban. Összekevertem a tojásokat, a cukorral, a vanília aromával, a liszttel és a végén hozzákevertem a csokis masszát, valamint a mandulát. Kb. fél óra alatt készre is sült, egy szép keményebb kéreg lett a tetején, a belseje pedig szinte még nyers volt. Isteni!
Hagytam egy kicsit hűlni és közben összeolvasztottam a hideg tejszínt, a csilit és a maradék csokit. Még langyosan a tepsinyi sütire öntöttem, elegyengettem a süteményen és hagytam kihűlni. Illetve ez nem teljesen igaz. Nem bírtam ki és megvágtam, ami nem volt túl jó ötlet, mert dőlt és folyt a teteje, de langyosan is csodás íze volt. A felét már tényleg csak kihűlés után vágtam fel. Intenzív, masszív csokis csoda....pici csípős utóízzel.
Lori

Az új szerzeményem és az egyik alapanyag