2009. november 23., hétfő

Tejszínes epertorta

Nagyon mozgalmas hétvégénk volt, éppen ezért nem is nagyon volt időm blogolni. Sütni, meg főzni igen, de irkálni nem. Először is ugye, itt volt a New Moon bemutató. Csütörtök éjfél. Teltház. Előtte vacsi a Karmában. Sly valami brutál méretű csirkét evett rizshegyekkel, én maradtam egy kis padlizsánkrém mellett nem kevés pitával. Majd jöhetett a film! erről majd egy külön posztban.
Pénteken hajnalban 3-kor értem haza. A Kuttyogó hatkor kelt. Három órát aludtam, nem mondom, picit remegett a lábam reggel. Délutánra sikerült összeszednem magam annyira, hogy a sütő mellé álljak. Tudtam, hogy csak valami nagyon gyors, nagyon kevés mosogatást igénylő sütire lesz csak erőm, erre is csak azért, hogy az édesszájú és kissé elkapatott család igényei ki legyenek elégítve. Ez lett belőle.
Nagyon szerettem, fenn van a vészhelyzet listán, mert tényleg két edényt kellett elmosni és kb. 10 perc meló volt vele. Ahhoz képest viszont nagyon jó íze volt.
Lori

Tejszínes epertorta
Hozzávalók egy 26 cm-es torta vagy piteformához: 2 dl tejszín, 4 tojás, 40 dkg liszt, 20 dkg cukor, 2 evőkanál vaníliás cukor, 1 tasak sütőpor, 25-30 dkg fagyasztott eper, 5 dkg darabolt mandula és kevés barna cukor

A tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a tejszínt, majd a sütőporos lisztet. Szép simára keverjük. Kivajazunk, kilisztezünk egy torta vagy egy piteformát. Nekem most a piteforma volt a nyerő. Beleöntjük a masszát, a tetejét pedig kirakjuk eperrel. Megszórjuk a tetejét barnacukorral és nagyon apróra tört mandulával. 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. 30 percig sütjük. Úgy 15 perc után tanácsos alufóliával letakarni a tetejét, nehogy megégjen.