2009. november 10., kedd

Füstölt makréla szójaszószos zöldséggel

A napokban egy CBA-ban találtam nagyon pofásan kinéző és igen kedvező árú füstölt makréla filét. Bár így utólag azt kell mondjam, enyhe túlzás volt filézettnek minősíteni a cuccot. Nekem a filé ugyanis azt jelenti - jelen esetben hal esetében - hogy nincs benne szálka. Nos, ebben gyakorlatilag az összes benne volt. Mutyizni kellett, nem tudtuk normálisan enni. Csak úgy kézzel-lábbal, mint egy halat. persze, lehet, hogy én vagyok tájékozatlan, és a makrélának még filézett állapotban is így kell kinéznie. Ha ez a helyzet, akkor én kérek elnézést. Szerencse, hogy a férjem nem farkaséhesen ült asztalhoz, mert különben igencsak sérelmezte volna, hogy bármi szálka hátráltatja a jóllakottságát. A zöldségeket pedig csak úgy volt hajlandó elnézni, hogy kapott mellé sültkrumplit. Ezzel azonban sikerült elérnem, hogy vígan ette a zöldséget és állítólag még ízlett is neki.
Azt azonban hozzá kell tennem, hogy a hal íze mesés volt. Ittunk rá, mint a homok, de az aromája tényleg kárpótolt valamelyest a sok szálka miatt.

Füstölt makréla filé (???) szójaszószos zöldségekkel
Hozzávalók: 2-3 szelet füstölt makréla filé, 10 dkg vaj, 2 gerezd fokhagyma, szójaszósz, 1 fej vöröshagyma, 2-3 szál sárgarépa, zöld hüvelyű zöldbab, bors
Kevés olíva olajat hevítettem egy mélyebb serpenyőben és a forró olajra dobom a csíkokra vágott vöröshagymát, a vastagabb szeletekre vágott répát és a zöldbabot. Hozzáadok egy gerezd fokhagymát és elkezdem pirítani. Amikor már serceg és kapott egy kis színt, akkor öntök rá szójaszószt. Én nem nagyon spóroltam vele, körülbelül egy-két deci futhatott rá. Nem kevergettem túl sokáig, egyrészt aggódtam a szójaszósz leégése miatt, másrészt épen az volt a cél, hogy a zöldségek ropogjanak. Úgyhogy elég gyorsan ki is szedtem.
Egy másik tiszta serpenyőben felforrósítottam a vajat, dobtam bele egy gerezd fokhagymát. Ráobtam a halszeleteket és kb. 20 másodpercig sütöttem egyik majd másik oldalát. Tényleg pillanatok alatt megvolt és nem győzöm ismételni, hogy az íze....
Lori