2009. november 27., péntek

Mozi-New Moon-Kis csalódás

És akkor szépítettem a dolgon. DebiGabinak a kritikáját olvasva úgy döntöttem, végre rászánom magam és bármennyire is fáj, bevallom a tutit...(Mellesleg DebiGabinak próbáltam megjegyzést küldeni, de valamiért nem sikerül, úgyhogy remélem olvassa, mert egyet kell értsek vele.)Eddig emésztgettem.
Na, mivel a barinőm Sly én én igen nagy rajongók vagyunk, beszereztük az éjféli bemutatóra a jegyet. itt jegyzem meg, én inkább olvasás párti vagyok. Az első és a második részt is kétszer olvastam, a harmadikat csak azért nem, mert a férjem lenyúlta. Csípi a farkasokat. Az első film nekem nagyon tetszett, bár kicsit elnagyoltnak éreztem a történésekt, kicsit kapkodósnak a sztorit, nem volt elég hitelesen kiforrott egy párbeszéd sem, de sebaj, a könyvben minden megvolt ami kellett. Ez a Pattinson fiú nagyon tud valamit, ha mást nem, hát morózusan nézni. De tudjátok mit? nekem ennyi elég is volt. A kislány...hmm...aranyos, helyes. Azt gondoltam, milyen jó ötlet, hogy végre nem egy modell típusú csábi bébit választottak főszereplőnek, hanem egy ilyen valóban tök jellegtelen kislányt. (Akinek nagy a füle....) Akit meg lehet szokni és valóban egy idő után még szépnek is lehet látni.
Na, a lényeg. Mozi előtt laza csajos vacsi. Én, mint harminc felé közeledő kisgyerekes anyuka komoly kihívások elé állítottam magam ezzel az éjféli kezdéssel. Fél tizenkettőre koffeintúltengésem volt. A moziban marha nagy tömeg, nem mondanám, hogy túl sokan tettek túl rajtunk korban. A mellettem álló lánynak Twilight-os táska lógott az oldalán. Többen elhozták a könyvet. MIVAN??????MINEK???????? Azt gondolták olvasnak majd a film alatt? Vagy mit? Beszereztem egy nagy adag kukoricát és benyomakodtunk a terembe.
És vártam a katarzist. és basszus, nem jött. Ha nem olvastam volna a könyvet egy szót nem értettem volna az egészből. De erre azt szoktam mondnai, az el se menjen. Ne nézzen meg senki olyan filmet, amit nem olvasott, mert óhatatlanul lesznek benne érthetetlen részek, és ez alól nagyon kevés film a kivétel. Utáljatok csak, ez a véleményem.
A főszereplő lány még mindig helyeske, de a száját még mindig nem tudja becsukni. Pedig kifejezetten szépnek láttam egy-egy elenetben. A fővámpír még mindig jóképű, sajna más nem érvényesült belőle. Pedig a srác jó színész, csak azokat a filmeket amiben ez kiderül (Lásd a Salvador Ali alakítását) itt nálunk elfelejtik bemutatni. A farkas fiúnak szép a teste, csak viselni nem tudja, de ez csak annak lehet az oka, hogy még túl fiatal kigyúrt izomagyként tengődni.
A Volturis rész rendben volt, csak lehetett volna hosszabb, kidolgozottabb. Csak úgy, mint a farkasok, mint kerettörténet. És ugyanez vonatkozik a párbeszédekre. Kicsit olyan érzésem volt, mintha a rendező versenyt futott volna az idővel. Mintha stopper lett volna a kezében, igyekezett volna minél több mindent belesűríteni a megadott időbe, ezért itt-ott megkurtított jeleneteket, párbeszédeket. Egy kidolgozott jelent vagy párbeszéd sem akadt a filmben. Én megértem, hogy képtelenség több száz oldalt két órába sűríteni. De ettől nem kell egy novellából mínuszos hírt kreálni, mert elvész a lényeg. Elveszett. Sajnos ez most nem jött össze. Inkább elolvasom még egyszer a könyvet, mert a történet túl jó, nem szeretném, ha ez a film lenne az utolsó emlékem róla.
Pedig annnnnnyira vártam...........:o((((((