2009. november 7., szombat

Meggyes kevert

Pénteken kevert sütis napom volt. Egyszerűen nem volt kedvem dagasztani, nyújtogatni. Valami egyszerűen és gyorsan elkészülő sütit kívántam...enni is és elkészíteni is. Úgyhogy elővettem a jól bevált kevert-meggyes receptemet. Ez az egyik kedvenc meggyesünk.

Meggyes kevert
Hozzávalók: 18 dkg margarin, 4 tojás, 25 dkg kristálycukor ebből nálam a fele barnacukor volt, 25 dkg finomliszt, 1 csomag sütőpor, 30-40 dkg magozott meggy, 15 dkg dióbél, 2 maréknyi szeletelt mandula, 1 csomag vaníliás cukor és plusz barna cukor a tetejére
A margarint habosra verjük, majd egyenként beledolgozzuk a tojások sárgáját. Hozzáadjuk a cukrot és habverővel alaposan összekeverjük. Hozzákeverjük a sütőporral elkevert lisztet is, végül beleforgatjuk a kemény habbá vert tojásfehérjét. A masszát egy kisebb, kivajazott-kilisztezett tepsibe öntjük és a tetejét kirakjuk a meggyel. Megszórjuk a darált dióbéllel és a barna cukorral és 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Kb. 30 perc alatt sül meg. Én 15 perc múlva kinyitottam a sütőt és ekkor szórtam meg a mandulával, nehogy megégjen.
Lori