2009. november 17., kedd

Négylapos pudingos

Egy ismerősöm mondaná erre az eredetileg ötlapos szalalkális sütire, hogy a válságra való tekintettel csak négy lapra futotta. Én egyszerűen csak lusta voltam öttel kínlódni. Amikor még nem volt túl sok tapasztalatom a "lapos" tészták terén, ekkora mennyiségből össze-vissza is csak két lapra futotta. Begyúrtam én a tésztát, de annyira kevésnek tűnt, hogy csak kétfelé vettem. Kinyújtottam - persze marha vastag lett és a tepsi hátán megsütöttem. Na, ebből két lap lett olyan vastag, mint egy krémes és még közé szuszakoltam a krémet. A párom nem akart megbántani - imádja ezt a féle süteményt - azt mondta, jól van ez így is. Akkor mondja ezt, ha valamit soha többet nem szeretne a tányérján látni. Ennek úgy két éve, és azóta igencsak elment a kedvem a négy vagy ötlapostól. Most azonban újra nekifogtam. gondoltam, ha a zserbó megy, menni fog ez is. Így is lett. A csokis krémet nem szereti az anyukám és mivel ezt elsősorban neki szántam, kicsit megvariáltam. Vanília és eperpuding ment bele. Az eper csak azért, mert a világos lapok és a világos krém nagyon sápatag lett volna...az eperszín feldobta. :o) A tészta receptje egyébként a Dr.Oetker szalalkális zacsi hátuljáról van. :o)))

Négylapos pudingos
Hozzávalók: 50 dkg liszt, 10 dkg margarin, 15 dkg cukor, 1  tasak vaníliás cukor, 1 dl tej, 1 tasak szalalkáli, 2 tojás.
A krémhez: 0,5 - 0,5 dl tej, 2-2 tasak epres és vaníliás pudingpor, 12,5-12,5 dkg margarin
A szalalkálit feloldjuk a tejben, majd a többi hozzávalóval együtt tésztává gyúrjuk. Négyfelé vesszük, majd vajazott-lisztezett tepsi hátán vékonyra(!!!!) nyújtjuk és 180 fokon pár perc alatt megsütjük. Szépen egymás mellé helyezzük őket és hagyjuk kihűlni. Közben felforraljuk két külön edényben a két adag tejet. Belekeverjük egyikbe a vaníliás másikba az epres pudingoprt, és sűrűre főzzük. Ha kész, kézmelegre hűtjük és belekeverjük az adagonként 12,5 dkg margarint. (Egy kocka margarint feleztem el.) Majd jöhet a rétegezés. Egy lap, egy réteg ízlés szerinti krém és így tovább. Én a tetejére nem tettem semmit, de pici porcukortól nem fog megsértődni.
Lori