2009. november 16., hétfő

Bretagne-i baracktorta

Van egy sütiskönyvem, melynek címe: A legkedveltebb sütemények. Nagyon sok jó süteményrecept van benne. Még a költözésnél elkallódott, eszembe sem jutott mostanáig. Aztán - lassan két éve lakunka jelenlegi házunkban - előkerült egy papírdoboz, benne rengeteg könyv, többek között ez is. Még anno akkurátusan becetliztem. Átnéztem a könyvet és megakadt a szemem a Bretagne-i almatortán. Pénteken délelőtt véletlenül itthon ragadtam, úgyhogy felpakoltam a kölkedvényt és elmentünk bevásárolni. Remekül sikerült, nekiálltam összeállítani a tortát és rájöttem, hogy csak egyvalamit nem vettem hozzá. Almát. Hmmm...viszont lapult a kamrában egy árva őszibarackbefőtt. Így lett az almatortából baracktorta. Nekem nagyon ízlett, a gyerek is hajlandó volt majszolni belőle és estére csak egy szelet maradt, úgyhogy a család is elégedett lehetett vele. Szerintem megtartom a receptet, mert nagyon gyorsan megvan, csodásan néz ki - ha ez nem jön le a fényképről az nem a süti hibája, én vagyok még mindig tök tehetségtelen fotós - és nagyon finom....

Bretagne-i baracktorta
Hozzávalók egy 26 cm-es tortaformához: 18 dkg vaj, 4 tojás, 20 dkg cukor, 3 evőkanál baracklé a konzervből vagy befőttből, 20 dkg liszt, 1 tasak sütőpor.
A töltelékhez és a mázhoz: 1 konzerv vagy befőtt őszibarack vagy 50 dkg valódi, 5 dkg vaj, 5 dkg barna cukor, 5 dkg gyalult mandula, 1 tojás
A vajat megolvasztjuk. A tojásokat a cukorral és a baracklével krémesre keverjük. A lisztet és a sütőport elvegyítjük és a vajjal a tojáskrémbe keverjük. A sütőt előmelegítjük, a formát kivajazzuk. A barackokat felszeleteljük. A tészta felét a formába töltjük, elsimítjuk. Ráhelyezzük körbe a barackszeletek harmadát. Erre rásimítjuk a maradék tésztát és a tészta tetejét kirakjuk a többi barackkal. A mázhoz a vajat megolvasztjuk, belekeverjük a cukrot és kicsit hűlni hagyjuk. Hozzákeverjük a mandulát és a tojást. A mázat szétterítjük az almán. A sütőben 175 fokon 45 percig sütjük úgy hogy kb. 20-25 perc elteltével letakarjuk alufóliával, nehogy megégjen a teteje. Ha kész, a formában hagyjuk kihűlni és csak ezután szeleteljük fel.
Lori