2009. november 14., szombat

Mákos-diós kifli

Limaránál láttam meg ezt a szépséges kis kiflit. Szombaton az unokahúgomat vártuk, velünk volt egész délután. Ritkán látom ami nagyon rossz, mert pár évig szomszédok voltunk. Két egymás melletti lakásban éltünk, eszméletlen jó erkély partikat rendeztünk, szinte mindennap találkoztunk. Ebből a szempontból rossz volt elköltözni, különösen azért, mert így nagyon ritkán tudunk találkozni. Szereti a főztömet, annál talán csak a sütijeimet jobban, úgyhogy többféle finomsággal akartam várni. Persze azért, hogy hazafelé tisztességes szeretetcsomaggal bocsáthassam útjára. Többek között ezekből a kiflikből is pakoltam neki. A recept tésztája Limarától van ezt be sem írom, megtaláljátok nála. Annyit változtattam, hogy a tejföl helyett én tejszínt tettem a tésztába és a kiflik egy részét szintén tejszínnel kentem le.
A töltelék mák és dió volt. Mindkettő ugyanúgy készült. Egy serpenyőben felolvasztottam úgy 10 dkg margarint, rászórtam a diót vagy a mákot és felengedtem 1,5 dl tejjel. Összeforraltam és ez mente bele a kiflikbe. Nagyon jó sör vagy borocska mellé elrágcsálni...és még másnap is finom volt.
Lori