2009. november 12., csütörtök

Mézes-szilvalekváros kevert süti

Nagyon rákattantam a szilvalekvárra. Anyósom botrányosan jó lekvárokat készít, jövőre beállok hozzá tanulni. Sokat kutakodtam a neten szilvalekváros receptek után, aztán mint mindig, most is összegyúrtam 5-6 leírást és ez lett belőle. A tanulság: legközelebb a legkisebb tepsimbe sütöm ezt a mennyiséget. És dupla ennyi lekvárt fogok használni hozzá, mert nekem így kicsit száraz volt. Mondtam is mindenkinek, akinek adtam belőle, hogy javítsák fel egy kicsit. Én magam is tunkoltam hozzá még egy kis plusz lekvárt. Ezen kívül szerintem nagyon jó kis karácsonyi sütemény. Aggódtam, hogy a házi és nem túl kemény lekvár hogyan boldogul majd, de meglepően jól viselte magát. Nem folyt ki, nem égett le, szuper volt. Csak kevés, de ez nem a lekvár hibája.

Mézes-szilvalekváros kevert süti
Hozzávalók: 70 dkg liszt, 15 dkg cukor, 4-5 evőkanál méz, 3 dl tej, 2 tojás, 2 kk szódabikarbóna, 2 kk sütőpor, 2 tk fahéj, 1 csomag vaníliás cukor, 2 nagy üveg szilvalekvár
A tetejére: Olvasztott étcsokoládé vagy karamella
A tészta hozzávalóit egyszerűen ömlesztettem egy nagy tálba és alaposan összekevertem. Hibámból tanulva vegyünk egy kisebb tepsit, vajazzuk és lisztezzük ki jó alaposan. A tészta felét (!) öntsük a tepsibe és tegyük 180 fokra előmelegített sütőbe. Addig süssük, míg a teteje szilárd lesz. Ha ez megtörtént, vegyük ki, és kenjük meg a lekvárral. Erre aztán öntsük a maradék tésztát és tegyük vissza a sütőbe. 15-20 perc alatt készre sül.
Amíg hűl, készítsük el a mázat a tetejére. Kenjük le és várjuk meg türelmesen, míg kihűl. Nagyon fontos, hogy tényleg csak akkor vágjuk fel a sütit, amikor már teljesen kihűlt, különben ömlik a lekvár.
Lori