2009. november 15., vasárnap

Langalló

Ezt a vacsit kapta az unokahúgom. Szerette. A maradékot persze elvitte. Mivel én az elmúlt hetekben felszedtem pár kilót, nekem baromira nem hiányzott, hogy itt illatozzon. Hetek óta kerülgettem a mérleget, most merészeltem ráállni. Egyrészt nem kellett volna, mert úgy pattantam le róla, mintha méhecske csípett volna a talpamba, másrészt kellett, nagyon is, mert így erőt veszek magamon...a szombat esti fagyi-pattogatott kukorica adagomról le is mondtam. Fáj, nagyon. Az is fájt, hogy ennek a langallónak vagy töki pomposnak képtelen voltam ellenállni. Nagyon szeretem, szerintem nagyszerű vendégváró, laktató, gazdaságos és abszolút variábilis.  Bár én a klasszikus feltéteket szeretem.

Langalló
Hozzávalók a tésztához: 1 szem főtt burgonya, 60 dkg BL 80 liszt (vagy ha nincs akkor adjunk hozzá kis sikért és aszkorbinsavat. Vagy hagyjuk a fenébe és szitáljuk csak át.) , 5 evőkanál olíva olaj, 1 evőkanál só, csipet cukor, 3 dl víz, 4 dkg élesztő
Feltétnek: 0,5 dl tejföl, 3-4 szelet bacon szalonna, 3 szelet sonka, reszelt sajt, egy fej lilahagyma, fokhagymakrém, bors
A lisztet szitáljuk egy tálba. 3 dl langyos vízben oldjuk fel az élesztőt. A krumplit törjük át, ezt is adjuk a liszthez. Ezt öntsük a liszthez, és az összes többi hozzávalóval együtt gyúrjunk belőle kicsit keményebb burgonyás tésztát. Kelesszük 30-40 percen keresztül. Közben zsírozzunk ki egy nagyobb tepsit. A megkelt tésztát egyenesen ebbe a tepsibe borítsuk, kézzel óvatosan húzogassuk szét. Nem kell egészen a tepsi széléig huzigálni, mert még dagadni fog. Ismét hagyjuk úgy 20 percig pihenni. Közben szeleteljük fel a sonkát, bacont, a hagymát. A sajtot reszeljük le. A tejfölt keverjük össze ízlés szerint fokhagymakrémmel és a reszelt sajt felével.  A tésztára kenjük rá a tejfölt, szórjuk meg a hozzávalókkal és jöhet a tetejére a maradék sajt. 180 fokos sütőben 25 perc alatt ropogósra sül. Életveszélyes.
Lori