2009. november 24., kedd

Rendhagyó rakott krumpli

A férjem rakott krumplit kívánt. Nem volt vele egyedül. Nálunk azonban a rakott krumpli egy kicsit nehézkes. A férjem ugyanis igényli benne a kolbász aromáját, viszont nem hajlandó megenni. Agyon kell önteni tejföllel, mert az úgy jó, ha szottyos-tutymákos. Az a gondom ezzel, hogy így tejfölben áztatott tojásos krumlplit eszik. Most azonban én akartam enni, és én nem csípem a szottyos krumplit. Úgyhogy kicsit megpitykéztem a dolgot - ahogy a főnököm mondaná. Került bele bacon és egy kis füstölt szalonna egészen apróra vágva, mintha csak szalonnapörc lenne. Persze azért beletettem a kolbászt is. Megettem az övét is. Nekem aztán mindegy. A tetejére került egy kis füstölt sajt. Ja és a slussz poén....egy kis csíkokra vágott hagyma. :o))) Hm...nem mondom, laktató volt. Pláne koviubival.
Lori

Rendhagyó rakott krumpli
Hozzávalók: 8-10 darab burgonya, 20 dkg bacon, 10 dk füstölt sonka, 20 dkg füstölt sajt, 1 fej vöröshagyma, 1 liter tejföl, 6 darab tojás, egy szál kolbász, só. 
A burgonyákat főzzük meg héjában. A tojásokat kis sós vízben tegyük fel főni. A kolbászt karikázzuk fel és kicsit pirítsuk meg, hogy kijöjjön a zsírja. A hagymát vágjuk vékpny kockákra, a sajtot reszeljük le. És akkor jöhet az összeállítás. Egy jénait zsírozzunk ki. Az aljára rakjunk egy sor főtt burgonyát - amelyet persze már megpucoltunk. Erre rakjunk egy sor kolbászt és három karikákra vágott tojást. Locsoljuk le a kolbász zsírjának a felével. Rakjuk ki hagymacsíkokkal. Szórjuk meg sonkával és rakjunk rá bacon csíkokat. Sózzuk meg és terítsük be 0,5 liter tejföllel. Erre újra jöhet a krumpli, a kolbász, a hagyma, a bacon, a sonka, a tojás és a tejföl. A tejföl tetejáére tegyünk még pár szeletke bacont, szórjuk meg füstölt sajttak és toljuk 200 fokos sütőbe. Addig süssük, míg a sajt megpirul, a bacon pedig pörcös lesz.