2009. november 13., péntek

Són sült csirke briesajt mártással

Néhány helyen láttam már - többek között Maxnál - de ismerőseimtől is sokat hallottam a són sült csirkéről vagy más néven a szegény ember grill csirkéjéről. Én imádom a grillcsirkét, de az csak frissen jó és sajnos a közelünkben pont nincs grillcsirke sütő. Gondoltam, kipróbálom. A vélemények megoszlottak a készítéséről. Ismerőseim között volt olyan aki bepácolta, volt olyan aki egyáltalán nem használt fűszert. Volt aki lekente olajjal, volt aki nem kente. Akadt olyan, aki nem takarta le a csirkét fóliával, s persze volt, aki igen. Volt, aki fólia nélkül 200 fokon sütötte, volt aki rotyogtatta fólia alatt, majd megpirította. Na, ezekből az infókból jött össze az én verzióm. Són, letakarva, kevés olvasztott vajjal lekenve 160 fokon 1 óra 10 perc, majd fólia nélkül 30 perc, majd 20 perc grillező funkció.
Férjem közölte, hogy ez így túl száraz lesz, leszek szíves valami mártást rittyenteni mellé. Fene az ízlését. Sajtmártásra gondoltam. De csak azért, mert két hete kerülgetek a hűtőben egy szép szelet brie sajtot és rajtam kívül a kutya nem megy a közelébe. Szóval ebből készült egy zöldfűszeres sajtmártás. Nagyon intenzív az íze, de a natúr csirke mellé pont jó volt. Egyszerű burgonyapüré lett a köret, szerintem vasárnapi ebédnek nagyon jó volt. Bár a só állítólag elnyeli a fűszereket, lehet, hogy legközelebb megpróbálom erőteljesen bepácolni a húsokat.

Són sült csirke brie sajt mártással
Hozzávalók: Egy egész csirke, vagy csontos cirkemellek, vagy combok - nálunk csontos csirke mell volt és pár darab comb, 1-2 kiló só, hús mennyiségétől és tepsi nagyságától függ. Nálam nagy volt a tepsi és sok a hús, gondoltam nem bukhatok nagyot két kiló sóval. Ízlés szerint olaj vagy olvasztott vaj a kenéshez.


Sajtmártás: 15 dkg brie vagy camambert sajt, 10 dkg vaj, 2 evőkanál liszt, 3-4 dl tej, petrezselyem, bazsalikom, oreganó esetleg kevés kakukkfű
A tepsi aljára borítsuk ki az 1-2 kiló sót. A lemosott csirkedarabokat szépen rakosgassuk egymás mellé. Kenjük le vastagon olvasztott vajjal, majd takarjuk le alufóliával. Toljuk 160 fokos sütőbe, fél óránként kenjük le újra vajjal. Kb.1-1,5 óra elteltével vegyük le róla az alufóliát és így süssük - légkeverésen vagy sima alsó-felső sütésen - még 25-30 percig. Végül ha van ilyen funkciónk, kapcsoljuk légkeveréses grillezésre amíg ropogósra sül a teteje.A sütési idő a csirke nagyságától függően változik.
Sajtmártás: Egy mélyebb serpenyőben olvasszunk meg 10 dkg vajat. Amikor serceg, dobjunk rá két evőkanál lisztet, keverjük el, majd öntsük fel a tejjel. Adjuk hozzá a durvára reszelt vagy darabolt brie sajtot és főzzük jó sűrűre. Végül szórjuk meg az apróra vágott friss zöldfűszerekkel.
A fotók sajna ilyen bénák lettek, mert a családom azonnal rávetette magát és esélytelen volt minden rendezgetés....
Lori

 
A mártásról a fotó egyszerűen nem AKART sikerülni...:o(((