2009. szeptember 14., hétfő

Tejszínes kifli

Miután olyan csúfos kudarcot vallottam a tortával, gondoltam, valami olyasmibe kellene kezdeni, amiben azért jó vagyok. Ilyen a kelt tészta. Muszáj volt a lelkemet kicsit melengetni némi sikerélménnyel, mert a párom már szólni sem mert hozzám, annyira rossz kedvem volt az elrontott süti miatt. A családi béke érdekében előkaptam az egyik jól bevált kelt tészta receptemet. Mivel volt otthon egy kis habtejszínem, a tésztához adtam belőle úgy 1,5 dl-t, és a végén nem tojással, vagy margarinnal kentem le a sütit, hanem tojással elkevert tejszínnel. Végre valahára sikerült egy csodaszép, fényes és pihe könnyű tésztát előállítani. A férjem és a szomszéd épp hatalmas kertépítésben voltak a ház előtt, úgyhogy még úgy frissiben vittem nekik belőle. Utána elszaladtam anyukámhoz és anyósomhoz egy-egy tányér kiflivel, s mire hazaértem, az összes maradéknak lába kelt. Csak két kis kifli árválkodott az asztalon. A férjem bevallotta, hogy mikor kis híján a híresen jó szomszédi viszonyunk látta kárát az utolsó kifliért folyó harcnak, inkább kivitt még egy adagot. És mindet megették. Szerencsére a meleg kelt tészta nem ülte meg a gyomrukat és a kertek is elkészültek. A lelkem is nyugodtabb és békésebb lett, s képzeletben bevéstem magamnak egy piros pontot az előző napi fekete mellé. Aztán persze elkezdtem agyalni, hogyan billenthetném pozitív irányba a mérleget. De előbb lássuk a kiflit....

Tejszínes kifli lekvárral töltve
Hozzávalók: 10 dkg margarin, 4 tojás, 80 dkg finomliszt, csipet só, 2 dl tej, 1,5 dl tejszín, 12 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csomag élesztő, egy doboz sütésálló lekvár, + 1 tojás a kenéshez, 1 dl tejszín
Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben. Közben egy tálba öntöttem a lisztet, cukrot, margarint, beleütöttem a tojásokat, hozzáadtam egy csipet sót, a tejszínt és a vaníliás cukrot. Amikor az élesztő felfutott, ezt is a nagy dagasztó tálamba öntöttem, majd elkezdtem dagasztani. Egy nagyon lágy, könnyű, hólyagos tésztát dagasztottam, olyat, amely nem túl kemény, inkább csak éppenhogy összeáll. A tetejét megszórtam egy marék liszttel és mehetett kelni. Kb. 1 óra alatt a duplájára kelt. Ekkor két részre vettem és egyenként szépen kinyújtottam olyan fél centi vastagra. (Mi szeretjük, ha a tészta kicsit vastagabb, dominánsabb.)Háromszögeket vágtam ki belőle egy éles kés segítségével. Minden háromszögbe került egy-egy teáskanálnyi sütésálló gyümölcslekvár, majd szépen feltekertem és egy sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket. Hagytam még 15 percig pihenni őket. Ekkor egy egész tojást elkevertem 1 dl tejszínnel és ezzel jó alaposan megkentem az összes kiflit. 180 fokon kb. 25-30 perc alatt csodálatosan szépre sültek. Aki szereti, megszórhatja vaníliás porcukorral.
 Lori