2009. szeptember 21., hétfő

Gyümölcsös csirkesaslik

Kicsit nyáridéző hangulatban telt a hétvége. Nagyon lelkes grillezők vagyunk a szomszédainkkal együtt, úgyhogy hétvégenként valahol mindig izzik a parázs. Ezen a hétvégén már nem volt alkalmunk kerti sütögetést rendezni, viszont én nagyon kívántam valami frissen sült húst. Úgyhogy saslikot készítettem, méghozzá gyümölcsökkel. Akadt otthon mindenféle gyümölcs, amelyek már nem sokáig maradtak volna épek és egészségesek, úgyhogy gyorsan felhasználtam őket és a szokásos húsos-kolbászos-hagymás-szalonnás pálcikák helyett most húsos-gyümölcsös nyársak készültek. Na jó, a hagymát azért nem hagytam le róla, a férjem valószínűleg hangosan reklamált volna ezért a felelőtlenségért.A húsokat még előző nap bepácoltam, így szép, pirosra és omlósra sültek.

Gyümölcsös csirkesaslik
Hozzávalók: 60-70 dkg csirkehús, egy nagyobb körte, aszalt szilva, egy alma, 1 nagyobb fej vöröshagyma
A páchoz: Olíva olaj, piros arany, házi erős piros paprika, oregánó, fokhagyma só, bors, mustár, rozmaring, sült csirke fűszerkeverék


A húsokat felkockáztam, összekevertem a páchoz valókat és alaposan megforgattam benne a húsdarabkákat. Egy műanyag edényben, lefedve mehettek a hűtőbe egész éjszakára. Másnap nagyobb darabokra vágtam a körtét, az almát és a vöröshagymát. Egy saslik pálcikára vöröshagymát, húst, körtét, húst, almát, húst....stb. húzogattam, olyan sorrendben ahogyan éppen sikerült. Kivételesen nem volt semmilyen rendszerem. Így szépen lassan elfogytak a hozzávalók. A saslikokat egy sütőpapírral kibélelt tepsire sorakoztattam. Nagyon kevés vizet öntöttem alá és lefedtem alufóliával. 160 fokon pároltam egy órát, ez alatt a hús gyönyörűen megpirult, majd levettem a fóliát és 200 fokon szépen meggrilleztem. A húsok ropogósak és omlósak, a gyümölcsök puhák lettek. Most sokan felkaphatják a fejüket, hogy minek csirkehúst ennyi ideig párolni, mikor 200-250 fokon 20 perc alatt elkészülne. Így van, így is lehet. De a férjem gyengéje, ha a hús olyan puha, hogy kés nélkül is omlik, mint a vaj. Ezt pedig egy hirtelen sült hússal nehéz produkálni. Picivel több idő befektetés, ám hatványozottan több bók jár ezzel a módszerrel. Tepsis burgonyát készítettem hozzá és egy nagy adag zöld salátát. Ugyan nem a kertben fogyasztottuk el, de így is jól esett...:o)

Lori

Ez a fotó még a sütés előtt készült. Sajnos, mire kikerültek a sütőből, lemerült a fényképezőgépem, úgyhogy nem tudom megmutatni ropogós, aranyló formájában. De bízom mindenki élénk képzelőerejében.