2009. szeptember 19., szombat

Házi vajkrém vagy krémsajt, ahogy teccik...

Max-nál találtam rá erre a finomságra, méghozzá itt:
http://maxkonyhaja.blogspot.com/2009/09/egybol-ketfelet-hazi-kremsajtok.html
Nem is nagyon részletezném. Imádom a sajt és vajkrémeket, én a magam részéről vajkrémnek minősítettem, de remélem, ezen senki nem sértődik meg. Vettem egy kis vödrös, jó minőségű, zsíros tejfölt. Mivel nálunk Prüntyög egy Prüntyögő, aki még nagyüzemben fogyasztja a pelusokat, elcsórtam tőle egy textilpelenkát és ezt használtam konyhai segédeszköznek. Mivel ős is kapott egy kis vajkrémet kenyérbéllel, amit aztán a négy összes fogával elcsócsált, elnézte nekem, hogy megloptam és kitartó nyálcsorgatással meg is bocsátott. (Mindenki vonatkoztasson el a pelenka és az étel együttes képzettársításától, ami az ételekkel való együtthatást illeti.)
Ímhol az én vajkrémem:

3 in 1 vajkrém
Hozzávalók az alaphoz: Kis vödör, de legalább 900 ml zsíros tejföl, tál, szűrő, pőelus vagy pamut póló :o)
Ízesítés 1: só, bors, vöröshagyma, pirospaprika
Ízesítés 2: kapor, metélő fokhagyma, petrezselyem, oreganó, kakukkfű
Ízesítés 3: lilahagyma, csilli só from Jamie Oliver, feketebors


Egy tésztaszűrőt kibéleltem a pelussal. Én kétrét hajtottam, belezuttyintottam a tejfölt, majd ráhajtogattam a maradék textilt. Elvileg kicsepeg a leve, de nekem sikerült annyira kibélelni, hogy a textil pelenka tulajdonképpen az összes levet magába szívta. 2-3 napra a hűtőbe kell tenni, ennyi idő alatt kicsepeg az összes leve és tökéletes vajkrém alap lesz. Nekem a második nap estéjére tökéletes lett. Amikor beérett az alap, háromfelé vettem. 
Az elsőhöz csak apróra vágtam fél fel vöröshagymát és hozzáadtam a többi fűszert.
A másodikhoz az összes zöldfűszert a saját illetve a párom szüleinek a kertjéből szereztem. Mindent apróra vágtam és elkevertem a vajalappal.
A harmadikhoz apróra vágtam a lila hagymát, jól megszórtam  Jamie csilli fűszerkeverékével és fekete borssal. 
Mindent alaposan elkevertem és máris kész volt a finom, hétköznapi vacsora.


Ui: Kedves apósom is megkóstolta és rajongott érte. Ráadásul műanyag dobozba téve sokáig elállt a hűtőben. 
Lori