2009. szeptember 21., hétfő

Fűszernövények

Sajnos, hamarosan eljön az idő, amikor már nem tudok csak úgy kugrani a kertbe egy ollóval, ha friss fűszrnövényekre van szükségem. Tervezem, hogy majd ültetek cserépbe és télen lesz frissenvágott bazsalikom, oregánó vagy éppen kakukkfű, de biztos ami biztos alapon más módszerhez is folyamodtam. Gondolkodtam azon, hogy leszárítom a kiskertem terméseit, de szárított fűszer minden sarkon kapható és...az úgysem az igazi. Úgyhogy vásároltam néhány műanyag jégkockatartót. A kertben lévő fűszerekből levágtam egy-egy nagy csokrot. A lestyánt kicsit nagyobb darabokra vágtam, a bazsalikomot, oregánót a levelire tépte, a kakukkfüvet pedig elmorzsoltam. A növényekkel majdnem tele töltöttem a jégkockatartó kockáit. Egészen kevés vizet öntöttem alá és így mentek a fagyasztóba. Ha szükségem lesz bármilyen fűszerre, csak kipattintok egyet-egyet a jágkockatartóból és máris mehet levesbe, raguba vagy akár páclébe.
A rozmaringot azonban csak levágtam és egy az egyben mentek egy nejlonzacskóba. Csak letörök egyet a kupacból, ha majd szükségem lesz rá. Elvégre, disznó, kacsa vagy akár pulykasültet télen is tervezünk enni.
Lori