2009. szeptember 16., szerda

Baconos-gombás tészta

Eleve nem vagyok túl tehetséges fotós - ha én készítem a családról a képeket, valakinek a keze, lába vagy a feje biztosan lemarad - ám ez az étel nem nyerne szépségversenyt. Viszont annál finomabb. Régen anyukám többnyire pörkölt alapú ételeket főzött. Apunak nem is volt ezzel semmi gondja, ám szegény anyukámat már a frász kiverte az általa csak "piros"-nak titulált ételektől. Amikor elkezdtem szerény konyhai pályafutásomat, kizárólag olyan recepteket kerestem, amelyek gyorsan és persze amatőrök számára is villámgyorsan elkészíthetők. Na, az akkori szőke így fedezte fel a tejszínt. Majd továbbadtam tapasztalatom anyunak, aki azóta is lelkesen használja. Családilag szeretjük a tejszínes ételeket. Meg a bacont is. Annál is inkább, mert az Intersparokban nagyon jó áron lehet csomagolt császárszalonnához jutni. Spar termék, ezeket amúgy is szeretem. Olcsók, jó minőségűek, mi kell még. Szerencsére ahol lakunk, épp a sarkon vagy egy kisebb Spar, messzire sem kell mennem, szinte mindent onnan veszek.
Szóval, éppen költségtakarékos hétvégét tartottunk. A Sparban akciós volt a tészta, olcsó a bacon. Dobtam a kosárba egy doboz tejszínt, meg egy kis gombát és 20 perc alatt remek ebéd kerekedett belőle.

Baconos-gombás tészta
Hozzávalók: 20-25 dkg császárszalonna, 20-30 dkg gomba, 500 ml tejszín, 4 gerezd fokhagyma, 20 dkg trappista vagy ementáli sajt (a férjem sajnos nem szereti a parmezánt, de még próbálom nevelgetni), só, bors, oreganó,majoranna, 500 g spagetti, penne vagy csavart tészta

Először is, felteszek vizet főni a tésztának. A szalonnát kockára vágom, egy serpenyőt pedig a tűzhelyen jól átmelegítek. Nem teszek bele egy pici olajat sem. A szalonnát zsírjára pirítom és amikor már szinte reccenősre sült - a lényeg, hogy "ropogjon a fogam alatt" - akkor adom hozzá a kisebb csíkokra szelt gombát. Én most sima csiperkét vettem, de bármivel variálható. Az egészet alaposan összepirítom. A szalonna kisült zsírja és a gomba kiengedett leve elegendő ahhoz, hogy folyamatos keverés alatt ne égjen le. Ha mindez összesült, takarékra veszem, és elkészítem a tejszínt. A fokhagymagerezdeket átpasszírozom, a sajtot lereszelem. Vágok néhány friss oreganó levelet - de persze a szárított is jó - és a borssal, pici sóval és majorannával együtt ezt az egészet beledobom a tejszínbe. Mindezt alaposan egy habverővel elkeverem. A tejszínes keverékkel nyakon öntöm a szalonnás-gombás ragut, nagy lángra veszem és folyamatos keverés mellett összeforralom. Az időközben kifőtt tészta tetejére halmozok egy jókora adagot és kész is. Mostanában jobban szeretem a tejszínbe keverni a fűszereket, mert az egésznek olyan friss, üde íze lesz. Régebben kevertem a tejszínbe egy pici lisztet vagy keményítőt, de egyszer Buday Péter azt mondta, nem kell a tejszínbe a világon semmi! Igaza volt, nemhiába. 
Végül persze ezt is megszórtam petrezselyemmel...egyszerűen nem tudok ellenállni, ott integetnek a kiskertemben.
Lori