2009. szeptember 23., szerda

Aszalt szilvás pulykasült

Szerintem, lassan mindenkinek fel fog tűnni, hogy nagyüzemi húsfogyasztók vagyunk. A férjem húst eszik hússal. Egyszer megkívánta a rántott cukkinit. Lelkesen elkészítettem neki, feltálaltam, nagyon ízlett is neki, majd körülbelül a harmadik szeletnél megkérdezte, hogy a husi is készen van már? Mert hogy a drágám úgy gondolta, a cukkini mellé csak dukál egy kis rántott hús is, különben az egésznek semmi értelme. Azt hiszem, a fiam rá ütött. Amint lehetősége nyílt rá, nagy hódolója lett a húsoknak és főétel gyanánt azt eszi a legszívesebben. Férjem jegyezte meg viccesen, hogy lassan disznót kell vágnunk, mert az egyéves kievett minket a húskészletből. Na, azért erről szó sincs. Bár disznóhús valóban nem volt a hűtőben, akadt benne egy szép, nagy pulykamellfilé. És felhasználásra várt a hűtőben megmaradt barack és aszalt szilva is. Nem is kellett más, csak egy kis bacon, meg a jól bevált kacsasütő.

Aszalt szilvás pulykasült
Hozzávalók: egy nagyobb darab pulykamellfilé, aszalt szilva, só, bors, fokhagymakrém, oreganó, bazsalikom, kevés csili, 20-30 dkg szeletelt bacon
A pulykamellet óvatosan bevágtam annyira, hogy szét tudjam teríteni. Kívül-belül sóztam borsoztam, a belsejét megszórtam friss bazsalikommal és oregánóval. A belsejét kiraktam aszalt szilvával. Mivel a gyereknek nem nagyon mertem volna aszalt szilvát adni, az ő kisebb darab husiját barackkal töltöttem meg. A húst feltekertem, majd kívül megkentem fokhagymakrémmel, és megszórtam csilivel. Amennyire a szakadós bacon engedte, beborítottam vele a húst és a biztonság kedvéért egy zsineggel át is kötöztem. Lehet, hogy erre a lépésre már nem is lett volna szükség, de nem mertem megkockáztatni, hogy a gondosan hajtogatott, tekert, töltött húsom fogja magát és szanaszét dől. Na, így mehetett a kacsasütőbe, amelyben már jól megágyaztam neki vöröshagymával. Öntöttem alá pici olajat és nem kevés vizet. Mehetett rá a fedő és máris toltam a sütőbe. 160 fokon sült három órán keresztül. Három óra elteltével levettem a tetejét és megpirítottam a hús felszínét. A bacon ropogott, a hús pedig olyan puha lett, hogy simán, villával is el lehetett "vágni". Mindkét pasi lelkesen ette, krumplipürét kaptak mellé.

Lori