2009. szeptember 10., csütörtök

Kiskertem

Van egy csodaszép kis szikla és fűszernövény kertecském. Imádom a friss fűszereket, alig vártam, hogy kiültethessem a kertbe ezeket az illatos csodákat. Most egy kicsit szomorú vagyok, mert lassan jön a tél, és a bazsalikom meg az oregánó nem éppen a mínusz fokokra van hitelesítve. Már kinéztem néhány cserepet, ládát és kaspót, amelyben a konyhában átvészelhetik a számukra nem éppen kedvező időjárást. A levendulát már leszedtem és csokrokba rendezve leszárítottam és beraktam az összes létező ruhásszekrénybe és fiókba. Imádom a levendula illatát és sokkal élvezetesebb reggelente úgy tanácstalankodni a szekrény előtt, hogy közben ezt a varázsos illatot szippanthatom be.
A többi fűszert, mint a lestyán, petrezselyem, rozmaring, bazsalikom, oregánó és citromfű lefagyasztom. Vettem kis jégkockatartókat, minden reteszbe kb.2/3 részig teszek apróra vágott fűszernövényt, felengedem kevéske vízzel és mehet a fagyasztóba. Így majd mindig csak elő kell kapnom egy-egy zöld jégkockát és mehet az éppen készülő ételbe. Anyukám nem hajlandó ennyit vacakolni, ő simán műanyag dobozba halmozza és mindig letör belőle egy darabot. Természetesen így is lehet.
Lor