2009. szeptember 8., kedd

Egyszer el kell kezdeni

És milyen nehéz. Pedig már hónapok óta agyalok egy gasztro blogon. Bár, ha jobban belegondolok ez azért elég fellengzős megfogalmazás. Gasztro blog. Csak azért, mert lételemem a konyhában való ténykedés. Imádok sütni és főzni, talán sütni egy kicsit jobban. Nem állítom, hogy profi vagyok, de ahonnan én indultam, nos, onnan bizony ez már már a "szakmai" csúcs. Hogy honnan? Pár évvel ezelőtt még én voltam a szőke cicababa egyik mintapéldánya. Szőke tincsek, színes ruhák és óriási műköröm. A konyhához való hozzáállásom több sebből vérzett. Egyrészt egy kemény fogyókúra után meggyőztem magam, hogy nekem márpedig az étel nem számít. (Hahh!) Másrészt még egy rántottá sem voltam képes összeütni, vagy odaégett vagy tocsogott az olajtól, vagy szénné égettem a hagymát. Úgyhogy gyorsan fel is adtam. Drága anyukám mindig győzködött, hogy sose találok rendes férjet, ha nem tanulok meg főzni. Kinek kell a rendes férj - háborogtam - és ebből kiindulva, minek megtanulni főzni. Tartottam magaz az elvhez, hogy aki az én társam akar lenni, az rendeljen házhoz ételt, egyen a munkahelyi menzán, válogasson a konyhapultra sorakoztatott pizzarendelő lapok között és egyébként is...Aztán persze ember tervez, valaki pedig odaföntről elvégzi a meló nagy részét. Találkoztam Sonival, akinek a hatására bemerészkedtem a konyhába. Soni ugyanis rühelli a pizzát, nem hajlandó házhoz szállított ételt enni, nem igazán kedveli a gyorskajáldákat, egyszóval: háziasítva van. Kajaügyileg legalábbis. Úgyhogy, mikor évezredekkel ezelőtt randizni kezdtünk, esténként bemerészkedtem a konyhába és anyukám vezénylésével fakanalat ragadtam. Voltak gondok, de túléltük. Csak elvett feleségül. És azóta lelkes fogyasztó én meg lelkes kisszakács vagyok. Ma már nyoma sincs az ételektől való távolságtartásomnak , sőt. Megtudtam, mi az a rántás, megismerkedtem a tésztafélékkel, mártásokkal, biztonsággal alkalmazom az élesztőt, habtejszínt, és minden mást, amely egy tisztességes konyhához elengedhetetlen. És gasztro blog függő lettem. Eddig csak olvastam. Most megpróbálok írni is.
Lor