2010. január 21., csütörtök

Tortillába tekert mézes-mustáros csirke

Sajnos elég ritkán eszem kenyeret. nem azért, mert nem szeretem, hanem mert nem igazán engedhetem meg magamnak. Ez alól nem kivétel a teljes kiőrlésű vagy a rozskenyér sem, mert hiába...nem ismerek mértéket, ha kenyérről van szó. Nagy ritkán persze bűnözés van, de általában kerülöm. Viszont olyan vagyok, mint Joey a Jóbarátokból, imádom a szendvicset. Reggelire, ebédre, vacsorára. És mindennek orvoslására szerintem nagyon jó dolog a tortilla. Kevés kalória, remek kenyérpótló és annyi, de annyi mindent lehet beleszuszakolni ami két szelet kenyér közé sose férne. Sajnos iszonyú drága, annyi időm pedig nem mindig van, hogy saját kezűleg készítsek. ha igen, akkor meg iszonyú gyorsan elfogy. Nemrégiben azonban az Auchan-ban belefutottam valami szuper leárazásba. Egy 6 darabos tortilla csomag alig 400 forint volt és ennek én úgy megörültem, hogy vettem vagy 5 zacskóval. És ami a legjobb, hogy volt teljes kiőrlésű lisztből készült is. Most végre eljött a tortilla ideje. Lesütöttem egy csomó húst, vettem egy nagy adag salátát és közöltem a férjemmel, hogy most akkor napokig ezt esszük. Na, nála a napokig kettő nap lett. Én egész héten elleszek vele. Mondjuk a hús már elfogyott, de nekem éppen olyan jó salátával, sonkával és sajttal is. Persze a kicsi meg a férj szigorúan hússal kívánta...köretnek kicsi sült krumplit, nehogy éhesek maradjanak.

Tortillába tekert mézes-mustáros csirke
Hozzávalók: 1 kg csirkemell filé, 2 evőkanál méz, 3 nagy evőkanál mustár, pici piros arany, só, bors, fokhagyma, kakukkfű, rozmaring, olívaolaj
A salátához: salátakeverék, paradicsom, kígyóuborka, lilahagyma, joghurt, 2 gerezd fokhagyma
Tortilla lapok
A húst egy nappal előtt csíkokra vágtam. Olívaolajból, a fűszerekből, mézből, mustárból, fokhagymanyomón áttört fokhagymából, piros aranyból pácot készítettem. Ebbe forgattam bele a húst, és egy éjszakára a hűtőbe tettem. Másnap elővettem a salátakaveréket, mély tálba öntöttem. Rákarikáztam a paradicsomot és a kígyóuborkát. A hagymát vékony csíkokra vágtam. 2 dl joghurtot összekevertem két gerezd áttört fokhagymával, sóval és borssal.
A húst egy mély serpenyőbe borítottam és nagy lángon addig pirítottam, míg teljesen bebarnult a külseje. A tortillákat mikrohullámú sütőben átmelegítettem. A tortilla lapra halmoztam egy nagy adag salátát, rá került húst, erre csíkozott lilahagyma, majd leöntöttem a joghurtos szósszal. Feltekertem és átszúrtam egy fogpiszkálóval, hogy tálalásig ne boruljon szanaszét. A burgonyát hosszú, vékony csíkokra vágtam, kisütöttem és ezzel tálaltam a tekercseket. Nagyon finom volt.