2010. január 13., szerda

Chef Parade - Gnocchi quattro fromaggi - Négysajtos gnocchi

Na, egy újabb felvonás a Chef Parade főzőiskolás estéből. Egyszer csak a végére érek ennek is. Ez egy egész jó kis fogás volt, bár lássuk, szinte semmi szakértelmet nem igényelt. Az egyetlen kihívást az jelentette, hogy magunk gyúrtuk a gnocchi tésztáját. Én még kissé pitykéztem volna ezen is, kicsi fűszerekkel, miegymással, a családom ízlésvilágából kiindulva pici szalonnapörcöket tettem volna a tetejére. Ez így olyan...hogy is mondjam...naturális volt. Persze, ha az öt évvel ezelőtti énem ment volna el erre a tanfolyamra, akkor biztos baromi büszke lette volna magamra, így azért a hiányérzet megmaradt. Ne de nem kritizálok! A férjem szerint úgyis képes vagyok az élő fába is belekötni. (Megjegyzem ez totál nem igaz.)
Amúgy ezt a kaját megettem másnap, sőt, a gyerek is belenyalt. Az uram a közelébe sem ment. Nem a saját konyhánkból került ki és hús sem volt benne. Esélytelen. Ja, és szerint a gnocchi nyálkás. Pasik!

Négysajtos gnochhi
Hozzávalók : 30 dkg burgonya, 1 dl olíva olaj, 1 csipet só, 1 egész tojás, 3 tojás sárgája, 45-50 dkg liszt
A mártáshoz: 2 dl tejszín, 0,5 dl fehérbor, 1 evőkanál reszelt pizza mozzarella, 1 dkg parmezán, 1 teáskanál gorgonzola, 1 evőkanál mascarpone, só, bors
Elkészítés: A burgonyát héjában megfőzzük, megpucoljuk, áttörjük, majd összekeverjük az olívaolajjal és a sóval. Félrerakjuk hűlni. Hozzáadjuk a tojást és a tojássárgákat és a lisztet. Alaposan összegyúrjuk, összedolgozzuk. A tésztából hosszúkás rudakat sodrunk, 1,5 cm-es darabokat szaggatunk, kicsit megformázzuk és lobogó vízben kifőzzük. Serpenyőben 2 dl tejszínt melegítünk, hozzáadjuk a fehérbort, a sajtokat és egy nagy csipet vágott petrezselymet. Sóval, borssal ízesítsjük és a gnocchi-val összekeverve tálaljuk.

Utólag jöttem rá, hogy a kajáról nincs kép...csak rólunk...:o)