2010. január 6., szerda

Filmes játék

DebiGabi játszani hívott. 5 kedvenc filmem? huhh, még ha ötven lenne. Imádom a filmeket, az alapvető kedvenceim ott sorakoznak dvd fomájában a polcon és legalább százszor láttam őket. Sorozatfüggő vagyok. AMikor otthon vagyok és sütögetek vagy főzök, és éppen Kuttyogó mentesen teszem mindezt, akkor még háttérzenének is valamelyik kedvenc sorozatom epizódjai mennek. Amikor elkezdtem magamnak összeírogatni a toplistámat, rájöttem, hogy fura, kettős személyiséggel bíró ember vagyok. Mert vagy vicces, romantikus vígjátkok és sorozatok kerültek felírásra, vagy véres, horroroisztikus, misztikus, hátborzongató alkotások. És nem találom az átmenetet. Még mindig nem. PEdig megnézek sokmindent, de csak a szélsőséges dolgokat tudom többszörösen is a magamévá tenni. Úgyhogy, íme az én listám:

1: Szívek szállodája
Bármikor, bármennyit. Szinte már kívülről fújom a párbeszédeket, ami a két pörgös nyelvű hölgyemény teljesítményét figyelembe véve nagyon nem semmi. Szellemes, kreatív párbeszédek és egy kisváros, ahol bármikor szívesen élnék. Jópofa emberek és sztorik. Akkor is jó, ha nagyon odafigyelek és akkor is, ha csak a háttérben szól. Függőségem egyik tárgya.

2: Csodás álmok jönnek
Nos, ez a történet hosszú évek óta elvarázsol. A filmet mozikban vetítették és időnként leadják valamely kisebb-nagyobb tévéadón. Dvd-n égen-földön nem tudom megszerezni már évek óta. Ha valakinek van erre vonatkozó ötlete, azt várom. A könyvet minden évben egyszer elolvasom. Hgy tudjam, hol a helyem, vagy hogyan találjam meg, vagy, hogy miért is érdemes....csodálatos történet a túlvilágról vagy a halál utáni létről, ki hogyan gondolja. Amióta ezt a könyvet olvastam, már az elmúlástól sem rettegek annyira. Hinni akarom, hogy valahogy úgy vannak a dolgok, ahogyan ebben a filmben elképzelték. Ha nem bukom túl nagyot még ebben a mostani életemben. :o)


3: Szex és New York
Na, ezt szerintem meg sem kell magyarázni. Alapmű és kész. Akár szingliként, akár családanyaként. Még szerencse, hogy elkezdték kiadni a rendes verziót dvd-n, nekem eddig csak írottan, kalózkodva volt meg. most elkezdem beszerezni eredetiben. Szintén érvényes: bármikor, bárhol, bármennyi jöhet belőle. Álmodozni csak szabad, nem?

4: A Holló
Huh...hát ez a film! Nagyon szerettem Brandon Lee-t és nagyon sajnáltam, hogy édesapjához hasonlóan furcsa és szinte megmagyarázhatatlan körülmények között vesztette életét. Ezzel a filmmel igazán befuthatott volna. Hátborzongatóan meseszép történet, igen, pontosan ebben az ellentmondásban. Sötét, szomorú, tragikus, félelmetes és mégis romantikus. Imádtam a sötétségét, a zenéjét, mindent.


5: Más Világ
Khmm...nem, ne higgyétek, hogy beteg vagyok. Csak szeretem a kicsit sötét filmeket. Nem szeretem Nicole Kidmant, valahogy a hideg futkos tőle a hátamon, de ebben a filmben zseniális volt. Pont hozzá illett a szerep. Megdöbbentő történet volt, azt hittem, amikor először láttam, hogy egyértelmű történet lesz. Aztán az egész elméletem borult. És akkor meg kellett néznem még egyszer, hogy megértsem, hogy a megszerzett tudás fényében újra értékeljem. Ez is egy hátborzongató film, de messze az egyik legjobb "szellemes" film, amit valaha láttam.



Remélem, nem ijesztettem el senkit a blogomról. :o) Az én kicsit szélsőséges ízlésvilágom után, kíváncsi vagyok, mások milyen sorrendet állítanak fel. Én, amagam részéről játékba hívnám Lekvároskuktát és Trinityt.