2010. január 14., csütörtök

Muffinsütőben sült baconba göngyölt pulykamell

Palócprovance-tól loptam ezt az ötletet. Már amikor megláttam, akjor azt gondoltam, hogy zseniális és hű meg ha. Láttam már hasonlót, akkor fasírtot készítettek muffinmélyedésekben, sajttal töltve. Na, majd még azt is kipróbálom. A héten elhatároztam, hogy ez lesz a vasárnapi ebéd. Mindent megvettem hozzá - mármint a bacont meg a húst, házisajtunk volt otthon - csak egyvalami hibádzott. Nevezetesen, hogy mikor elkezdtem volna előkotorni a muffintepsimet, sehol sem találtam. Mint a kiscica a Whiskas reklámban. :o) És akkor beugrott....valamit egyszer nagyon elrontottam, leégettem...és mivel egy elég régi sütőm volt, minden beleragadt és égett én meg hirtelen felindulásból kivágtam a kukába. Aúúúúúúú....mindenem volt csak célszerszámom nem. Nem para, kocsiba beül és hiába jég, meg hó, meg latyak, meg csúszós út, irány a beszerző körút. Gondoltátok volna, hogy ilyen nehéz sima meuffintepsit beszerezni???? Három Auchan és két Cora bukott. Egyikben sem volt. Csak kuglóf meg mindenféle süti és kekszformák. Kiment a muffin a divatból???? Aztán végre ráakadtam a negyedik Auchan-ban. Persze csak 6 darabos ami nekem nem éppen lőnyös, de nem voltam abban a helyzetben, hogy válogassak. Majdnem három ezerért. Nem baj. Megvolt és téptem vele haza. Nem variáltam túl a dolgot. Hús, kis provance fűszer - csak stílusosan az értelmi szerzőre gondolva - tölteléknek a házi füstölt sajt, amit a barátainktól kaptunk és amihez hasonlót még soha nem ettem. Azt hittük sosem fogy el, akkora darab volt. Aha. Egy hétig bírta. Na meg a szalonna.

Muffinsütőben sült baconba göngyölt pulykamell
Hozzávalók: 6 szelet pulykamellfilé, 6 szelet bacon, 25 dkg reszelt füstölt sajt, só, bors, provance vagy bármilyen fűszerkeverék
A húst vékony szeletekre vágtam, ráfektettem egy szelet baconra. Sóztam, borsoztam, megszórtam kis fűszerkeverékkel. Meghintettem - nem sajnálva- füstölt sajttal, majd feltekertem és egyszerűen beleültettem a muffinformába. Nem kell sem kikenni, olajozni, hiszen a szalonna zsírja ezt intézi helyettünk. A sütőbe toltam és 200 fokon úgy 45 perc alatt készre is sült. A gyerek egy egész darabot tolt az arcába. Köretként saláta volt és petrezselymes burgonya. Szerintem még sokszor előadom ezt a mutatványt.

A jobb alsót ki kellett vennem a gyerkőcnek