2010. április 1., csütörtök

Eltűnve...Citromos csilis csokis sütivel visszatérve

Bizony, kicsit eltűntem mostanság. Ennek millió és egy oka volt. Először a Kuttyogó volt beteg, aztán én kötöttem ki a sürgősségi ügyeleten, majd a férjem dereka adta be a kulcsot. Szóval kriplik vagyunk, illetve remélhetőleg csak voltunk, de rendesen. Azért a menza üzemelt, fotók is készültek úgyhogy igyekszem pótolni az elmaradásokat.
Most persze húsvét rulez. Pénteken szabadnap és óriási nagytakarítás. Ablakpucolással. Brrrr....Rávettem a férjem, hogy azt intézze ő, én cserébe minden egyebet bevállalok, csak azt ne kelljen. Baromi sok ablakunk meg erkélyajtónk van, én meg már egy sámli tetején állva is szédülök, olyan tériszonyom van, szóval én csak az ablakok alsó felét tudnám tisztára sikálni. Az meg ugye kicsit kevés lesz. Kuttyogót erre a napra kölcsönadjuk a nagyiknak, mert édeském oly lelkesen tud segíteni, hogy nem biztos, hogy haladnánk.
A legutóbbi napon, amikor kettesben voltunk otthon, lemostuk a konyhaszekrényt. Király mulatság volt, ő háromszor én kétszer öltöztem át, mert a lavórból a vizet nem mindig sikerült a szekrényre érkeztetni. Na de megcsináltuk, szuper volt, utána pedig ezt a sütit dobtuk össze, mi ketten. :o)

Citromos, csilis csokis villámsüti
Hozzávalók: 2 nagy citrom, 30 dkg sima liszt, 10-15 dkg kukorica liszt, 20 dkg vaj, 1 tábla csilis csoki, 2 teáskanál sütőpor, 3 tojás, 20 dkg porcukor, 2 teáskanál vaníliás cukor, 2-3 evőkanál tej, 10 dkg mandula
Ez valóban villámsüti. Én mindent bedobáltam a csodarobotgépbe. Először mentek a tojások a puha vajjal a gépbe, ezeket jól elkevertem. Utána ment bele a porcukor és a vaníliás cukor, újabb keverés. (Mindez persze egy tök sima kézi robotgppel is tökéletesen kivitelezhető.) Utána a lisztek a sütőporral elkeverve és a citromok reszelt héja. Én a levét most nem tettem bele. A végén, mivel nekem jó sűrű lett, egy kevés hideg tejjel lágyítottam rajta. A csilis csokit apróra törtem és beleforgattam a maszába. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem a masszát, a tetejét pedig megszórtam mandulával. 180 fokon sütöttem kb. fél órát. (Illetve kétszer fél órát, mert már vagy negyed órája ment a sütő, a sütin semmi változást nem tapasztaltam, aztán rájöttem, hogy elfelejtettem lekapcsolni a gyerekzárat. Ilyenkor a világítás megy, de nem melegít semmit. ) Nagyon könnyű, finom sütemény lett, Kuttyogó a csili ellenére három szeletet tolt le egyhuzamban. Aggódtam, hogy a csili majd bántja a hasát, de szerencsére nem volt túl erős, ellenben a gyerek gyomrával. :o)