2010. április 20., kedd

Mézes-almás kalács

Ezt a receptet a Martha Stewart hírlevélben találtam. De utána rákerestem és láttam Jade konyhájában is. Nagyon finom lett, imádom az ilyen ragacsos, mancsos tésztát, ami mégis úgy tud csúszni, hogy az ember észre sem veszi és máris eltüntetett két-három tisztességes szeletet. A gyereknek nem jött be. Az ő ízlésének túl édes volt. A Zuramnak és nekem már kevésbé. Én még melegen, férjem másnap reggel vajjal burkolta. (Ja, apropó vaj...én ezt kifelejtettem és anélkül dagasztottam be a kalácsot. Ugyanis a vajat a mikróba dobtam olvadni, aztán ott is felejtettem. Utólag, félig kelt állapotban gyúrtam bele, úgy ahogy. Szerencsére a végeredményt nem rontottal el. )

Mézes-almás kalács
Hozzávalók: 3 dkg olvasztott vaj, 35 dkg liszt, 1,5 dl tej, 2 nagy ek. méz, 2 egész tojás meg még háromnak a sárgája, 2 dkg élesztő, csipet só, 3 szem zöld alma, citromlé, a kenéshez még plusz méz.
A tejet meglangyosítjuk és felfuttatjuk benne az élesztőt. Utána hozzáadjuk az alma kivételével az összes hozzávalót és laza állagú tésztát dagasztunk belőle. Félretesszük és legalább egy órát hagyjuk kelni. Amikor szépen megkelt, egyszerűen kézzel kilapogatjuk és belenyomkodjuk a kis kockára vágott, citromlével meglocsolt és fahéjjal megszórt almadarabokat. Jade-hoz hasonlóan én is félretettem pár kockát, hogy utólag, a tetejébe nyomkodjam bele. Majd felcsavarjuk, mint a bejglit. Sütőpapíros tepsibe rakjuk és ismét hagyjuk kelni. Amikor ez megtörtént, lekenjük jó alaposan mézzel és 190 fokos sütőbe toljuk. Kb. 40 perc alatt készül el, én tűvel ellenőrizgettem. Amikor kivettük a sütőből, még forrón ismét lekenjük mézzel. Várjuk meg, míg megszikkad egy kicsit és kihűlten szeleteljük fel. Ehhez nekem nem volt türelmem, mert isteni volt az illata.