2010. április 22., csütörtök

Gyors tészta maradékokból

Egyszer egy kolléganőm azt kérdezte, miért nem írom le soha, hogyan oldom meg, hogy munka mellett egész hétre legyen házikoszt a gyereknek is meg a férjemnek is. Neki üzenem, hogy valahogy így: 
Szerdára kiürült a férjem ételhordója. Meg a gyereké is, bár ő nem hord egyelőre semmit sehova. Mindenesetre nekem mindig úgy kell eljönnöm otthonról, hogy a gyerek napi ebédje a hűtőben műanyag dobozban, a férjemé szintén. Szerencsére még sosem kevertük össze ezeket. Na, ott tartottunk, hogy szerdán a munkahelyemen felhívott anyukám és megkérdezte reggel kilenckor a maga előrelátó módján, mit eszik a kicsi másnap. Fogalmam nem volt. Arra emlékeztem, hogy van még egy adag darált hús a mélyhűtőben. Felhívtam anyósomat, vegye ki, kiolvad mire hazaérek és lesz a kölkedvénynek fasírt. Sárgarépás-sajtos burgonyapürével. Mivel kókadozott egy sárgarépa a hűtő fiókjában. Na, ezzel meg is volnánk. Már otthon gyúrtam a fasírtot, amikor megérkezett az én férjem, ledobta az üres műanyag dobozkáját a konyhapultra és megkérdezte, ez az ő holnapi ebédje? Na vazze. Kiment a fejemből, hogy ezek ketten vannak. Apát megkértem, hogy szedje le a gyereket a lábamról, míg megnézem, mi van a hűtőben. Volt benne még a sült karajból két kisebb darab. (Úgy döntöttem jó lesz ez még.) Volt egy doboz tejföl. Meg találtam a pulton egy zacskó alján penne tésztát. Remek. Fokhagyma mindig van, petrezselyemt épp aznap hozott frissen az anyósom, sajt meg mindig van dögivel. Így lett ez egy gyors, maradékokból összeállt, de a férjem szerint nagyon finom tészta. Egyetlen hibája volt. A férjem kinézte magának vacsorára. Alig bírtam elmenekíteni a hűtőbe másnapig, mert ha ezt bepuszilja nekem este, akkor hajnalban megint kókadozhatok a hűtő előtt.

Gyors tészta maradékokból
Hozzávalók: Kb. 15-20 dkg penne tészta, 10-15 dkg bármilyen maradék sült hús, 1 kis doboz tejföl, pár szál petrezselyem, 4-5 gerezd fokhagyma, só, bors, 1 ek. liszt, majoranna, piros paprika
A tésztát először is feldobtam főni. Kis mangalicazsírt olvasztottam egy serpenyőben, rádobtam a kockákra vágott húst, meg a fokhagymanyomón átpasszírozott fokhagymát. Kicsit sózta, borsoztam, jó alaposan megszórtam majorannával. Aláöntöttem kb. 2 dl vizet. Csak addig vártam, míg a víz felforr, hiszen a hús már készen volt. Kicsit azért még főzögettem, de csak addig, míg a tejfölt elkevertem a liszttel, egy evőkanál piros paprikával és egy kevés főzőlével. Amikor csomómentes volt, akkor takarékra vettem a lángot a hús alatt és behabartam ezzel a paprikás tejföllel. Összeforraltam, villámgyorsan szép sűrű lett. Megszórtam friss, apróra vágott petrezselyemmel. Ekkorra készen lett a tészta, ezt szépen leszűrtem és beleforgattam a tejfölös raguba. Reszeltem még rá egy kis sajtot, hogy táplálóbb legyen. A képért ismét sorry. A műanyag dobozban készült.