2010. április 4., vasárnap

Sütőzacskóban sült piros jérce snidlinges sajtmártással

Úgy döntöttem, adok még egy esélyt a sütőzacskónak. Amikor legutóbb használtam, nem éppen voltam elragadtatva tőle, de most egy kicsivel több időt és odafigyelést szenteltem a dolognak. A mélyhűtőben még kuksolt két jérce. Az egyiket feláldoztam a vasárnapi ebéd oltárán. Végre ismét lehet fűszernövényeket ültetni, egy nagy csokor snidlinggel kezdtem. Szóval, adott volt. Csirke, snidlinges....de milyen mártás. Mivel vasárnap volt, egy rakat sajtmaradék figyelt már a hűtőben. Ezeket összevadásztam és pont kiadott egy szép adag sajtmártásra valót. (Sima guda meg trappista) Férjem imádja a mártásokat, még egyszer sem sikerült akkora mennyiséget csinálnom, hogy esetleg másnapra is elég legyen. Most is csak azért sikerült mert már akkor eldugdostam egy adagot, mikor elkészült.

Sütőzacskóban sült piros jérce snidlinges sajtmártással
Hozzávalók: 1 nagy sütőzacskó, 1 csirke vagy jérce, ízlés szerint fűszerekből pác, nálam: olíva olaj, fokhagyma, só, bors, piros arany, mustár, majoranna, snidling, tárkony.
A mártáshoz: 20 dkg sajt, 5 dkg vaj, 3-4 dl tej, snidling, fokhagyma,liszt, só, bors (aki szereti, szerecsendió én ettől sikítófrászt kapok.)
A páchoz valókat olíva olajjal összekeverjük. A fokhagymát átpasszírozzuk, így kerül a pácba, a snidlinget apróra vagdosva keverjük bele. A piros aranytól nagyon szép színt kap, tudom, hogy fúj, tubus,ellenség, de én akkor is nagyon szeretem. Ezzel a cuccal egy ecset segítségével szépen átkenegetem a jércikét. Óvatosan beleszuszmákolom a sütőzacskóba. Beleraktam egy tepsibe és nagyon lassan, 160 fokon sütöm úgy 2 órán keresztül. Ettől nagyon finom, puha, omlós lesz. Amikor ez az idő letelt, szétvágtam a sütőzacskót és a maradék páccal még egyszer alaposan lekentem a puha jércét. Ekkor grillező funkcióra kapcsoltam a sütőt és 10-15 perc alatt egy finom, ropogós kéreg keletkezett a madáron.
Közben persze készült a sajtmártás. Megolvasztottam egy kis lábosban a vajat, rádobtam két evőkanál lisztet, megpirítottam picit és felöntöttem tejjel. Kézi habverővel folyamatosan kevertem, hozzáadtam a lereszelt sajtot és fűszereztem. Amikor már teljesen összesűrűsödött, akkor daraboltam rá egy nagy csokor snidlinget.
A csirkét a mártással és krumplipürével tálaltam. A képen a jérce combja...