2010. április 17., szombat

Íros karaj

Ez egy Nigella Lawson recept, eredetiben ő csirkecombokból készítette egy kicsit más fűszerezéssel. Nálunk jobban megy a sertés, ráadásul csodás karajt kaptam a hentesbácsitól. Úgyhogy ezeket pácoltam be egy éjszakára íróba és így lett lesütve. Nagyon, nagyon, nagyon finom lett. Az egész család csak úgy falta, a hús omlós és iszonyúan puha lett. A kicsi kapott egy falatot ebéd előtt nem sokkal, mert ott héderelt a konyhában, akkor vettem ki az edényt a sütőből. Nem bírt magával, kapott kóstolót. Na, onnantól kezdve a lábamba kapaszkodva ordított karajért, úgyhogy ugrott a nagy családi ebéd, meg kellett etetnem a gyereket, aki két szelettel bírt megküzdeni, majd jóllakottan elaludt az etetőszékben. Az apja is. Ő nem etetőszékben, de négy szelet után ő is bebólintott. Pedig én nem tudok vékony szeleteket vágni. Ujjnyi vastagságúban nyomulunk. Próbáljátok ki, az a legjobb benne, hogy kevés melóval nagyot lehet villantani.

Írós karajszeletek Nigella után 
Hozzávalók: 1 kg karajfilé, 1 nagy doboz író, 1 fej fokhagyma - tényleg egy egész fej - só, bors, majoranna.
A karajt vágjuk ujjnyi vastag szeletekre, tegyük egy műanyag edénybe. Öntsük nyakon az íróval, daraboljuk bele azt a sok fokhagymát. Kicsit borsozzuk meg, szórjuk meg majorannával. Forgassuk össze, majd lezárva tegyük egy éjszakára a hűtőbe. Másnap egy tepsi aljára tegyünk kevés olajat - én mangalica zsírt használtam - és az íróból kivéve sorakoztassuk egymás mellé a hússzeleteket. A maradék írót már nem kell ráönteni. Kicsit most megsózhatjuk, és öntsünk alá egy kis fehérbort vagy húslevet. Fedjük le és toljuk 170 fokos sütőbe. Kb. 2 óra alatt szép puhára sül. Ekkor vegyük le a fóliát, és a tetejét kicsit pirítsuk át. Tálaláskor petrezselyemmel megszórva tálaljuk.

 Tudom, rémes fotó...de annyira gyorsan fogyott, hogy reptében fotóztam.