2010. március 20., szombat

Sajtbundás rakott rántott hús

A terhesség alatt rámtört húsevés nem akar csillapodni. Annyira nem, hogy hétvégén - amikor ugye kicsit lazul a hurok diéta ügyben - egyszerűen reggeltől estig tépném, rágnám, csámcsognám a húst. A bundázott húsokat is nagyon szeretem, péládul szívesen ennék sörtésztába vagy palacsintatésztába, leveles tésztába sült húst, de a férjem ilyesmire nem nyitott. Ha már egyszer, akkor rántott hús. A szezámos csirkét is csak duzzogva eszi meg. És csak ha nagyon nincs más és muszáj. Most azonban sikerült valami olyasmit kitalálni, ami végre neki is az ínyére volt. Legalábbis nem mert szólni. Valójában panírozott hús volt, de zsemlemorzsa helyett a húst vastag reszelt sajtba forgattam. Ez azért volt jó, mert felhasználhattam az összes maradék füstölt vagy éppen trappista sajtot, nem beszélve a goudáról. Valamint szépen megtöltöttem a húsokat maradék sonkaféleségekkel. Nem mondom, olyan laktató volt, hogy csak levegő után kapkodtunk. Különösen, mert nem pitykéztem túl. A szív alakú csirkemell filét egyszerűen kettévágtam. A fél szívet félbevágtam és máris megtöltöttem. Semmi darabolás, klopfolás. Tudtam, hogy a sütőben úgyis átsül. Volt hozzá főtt-sült burgonya - erről majd nemsokára - meg rengeteg uborka. Képzeljétek, a gyerek majdnem egy egész ilyet bevágott. Oké, én meg kettőt, dehát van köztünk úgy 50 kiló. A javamra. Durva nem?

Sajtbundás rakott rántott hús
Hozzávalók: Két egész csirkemell filé, sajt, maradék sonka, liszt, 2 tojás, só
A csirkemell filét félbevágjuk, majd a fél darabot bevágjuk, hogy szépen ki lehessen teríteni. Tegyünk az egyik felére apróra vágott sonkát, majd fedjük be egy szelet sajttal. Hajtsuk rá a másik felét és ha szükséges, szúrjuk át fogpiszkálóval, hogy ne nyíljon szét. Forgassuk meg lisztben. A tojásokat verjük fel és reszeljünk bele jó bőségesen nagylyukú reszelőn sajtot. Lehet füstölt, trappista, ami éppen kézre esik. Ebbe forgassuk meg a lisztes felületű húst. Egy mélyebb serpenyőben hevítsünk nagyon forróra olajat. Egyetlen perce tegyük bele a bundázott húst és forgassuk meg egyszer. Csak amíg kicsit színt kap és megszilárdul a bundája. Helyezzük a húsokat sütőpapírral bélelt tepsire. Szépen egymás mellé. Szórjuk meg még egy kis sajttal, fedjük be alufóliával és egy órán át 160-170 fokon süssük a sütőben. Az idő leteltével vegyük le a fóliát és még süssük tíz percig, ha van grillező funkciónk, akkor azzal. Így mesésen megpuhul, a teteje mégis ropogós lesz.
Félbevágás után nem volt idő fotózni. iszonyú éhesek voltunk. Nagyon ettünk....