2010. március 2., kedd

Fasírt zsemlében

Ezt a receptet a Vidék Íze magazinban találtam. Kicsit ugyan változtattam, inkább inspiráció volt. Rengeteg darált húsom lapul a mélyhűtőben, és egyszerűen nem akarok addig feleslegesen húst venni, míg mindent ki nem takarítunk a ládából. Ennek szellemében elég sok darált húsos ételt kell mostanában fogyasztania a családnak. Az egyik leggazdaságosabb a fasírt, de hát nem etethetem őket mindig ugyanazzal. Oké, oké, tulajdonképpen ez is az, de legalább a látvány elterelte erről a tényről a figyelmet. Szerintem ez egy tök jó kis kaja, mindenféle köret nélkül, csak így magában, kovászos vagy ecetes uborkával. Vacsira vagy ebédre. Sőt, még másnap is. Bevallom, akkor szeretem a legjobban a fasírtot, ha egy éjszakát aludt a hűtőben. Na, úgy, hidegen, csak úgy kézbe venni, másik kézbe egy szelet kenyér vagy egy friss kifli és jönni-menni vele...nos, a diéta jegyében max. paprikát veszek a másik kezembe.

Fasírt zsemlében
Hozzávalók: 4-6 szikkadt zsemle, 60 dkg darált marhahús, pici fűszerkömény, só, bors, vöröshagyma, fokhagyma, majoranna, pirospaprika, 2 tojás sárgája, zsemle bél, tej (ha akad, pár szelet bacon)
A zsemlék kalapját levágom és kivájom a belsejét. Ezt nem dobom el, hanem gyorsan tejbe áztatom. A húst egy tálba teszem, hozzáütöm a tojást, megszórom a fűszerekkel. Belereszelem a vöröshagymát és a fokhagymát. Kinyomkodom a tejbe áztatott zsemlebelet és ezt is hozzáadom. Az egészet jól összekeverem és a zsemlék belsejébe töltöm. A zsemléket kívülről lekenem a maradék tejjel, sütőpapíros tepsire teszem. Ha van otthon, tehetünk a tetejére egy szeletke bacont is. Kb. 170 fokos sütőbe tolom és 30-40 perc alatt készre sütöm. Savanyúság jár mellé, az én férjem sültkrumplit is kapott, nehogy morogjon.