2010. március 1., hétfő

Csokis-meggyes golyók

Ezt a receptet Kicsivúnál találtam, eredetiben nála. Ő meg Doctor Peppernél látta az alapreceptet. Én meg fogtam magam, megnéztem mindkettőt és vittem a receptet haza. És elkészítettem. Volt otthon étcsoki, meg volt kallódó aszaltmeggy. Meg volt a gyerek, aki mostanában gerjed az étcsokira. Meg voltam én, aki hétvégére mindig felfüggeszti a diétázást. Ennek általában plusz két kiló az eredménye a hétfő reggeli mérlegelésnél. Aztán hétfőtől-péntekig jön a legújabb súlycsökkentős módszerem. Csak reggel eszem szénhidrátot, általában elrágcsálok egy szelet kenyeret a gyerekkel. Délelőtt sok folyadék, többnyire kávé és tea. Délben valami husi-sali, vagy ha csóró napom van virsli mustárral, paradicsommal. Délután vacsi gyanánt szintén valami felvágott, vagy húsféle amit lenyúlok a gyerek kajájából. Ez így szuper módon leveszi a plusz két kilót és kezdődhet az egész elölről. De nekem ez nem gond. Tudom, hogy nem a semmiért koplalok hétközben és tudom, hogy hétvégén vár a jól megérdemelt jutalom, egy kis süti, egy kis krumpli, egy kis sós valamicske. Persze lehetne ezt is tök okosan csinálni, hogy mindent mindig mértékkel és ésszel. De nem. Csakazértsem. Én hedonista vagyok, valamit csak nagyon tudok csinálni. Nagyon nem enni, nagyon enni. Ha már egyszer megengedem magamnak, hogy egyek, akkor azt rendesen csinálom. Nos, ennek a csokigolyónak is ez lett a veszte. Leültünk a gyerkőccel, ő kapott egyet uzsira amit remekül szétszórt a nappaliban, s míg ő elmajszolt egyet én elpusztítottam hármat-négyet. Rendben volt  nagyon. Bár én rögtön dupla mennyiséget készítettem, mert az én golyóim már megint ágyúgolyó méretűre sikerültek.

Csokis-meggyes golyók
Hozzávalók:  15 dkg vaj, 35 dkg liszt, 1 csomag vaníliás cukor, 6 ek. hideg víz
Töltelék: 1 tábla étcsokoládé, 1 csomag aszalt meggy, forró víz, porcukor
A tészta hozzávalóit összegyúrtam amilyen gyorsan csak lehetett és betettem a hűtőbe. A meggyet forró vízbe áztattam. Az eredeti recept szerrint a töltelékbe kerül konyak, de én ezt a gyerek miatt nem mertem beletenni. Szóval az aszalt meggyet forró vízbe áztattam, a csokit meg megolvasztottam. A meggyet kiszedtem a vízből, összekevertem a csokival és ez lett az én töltelékem. 
A tésztát kivettem a hűtőből, kis gombócokat csippentettem belőle, a kezemmel szétlapítottam - megint lusta voltam elővenni a nyújtófát - tettem bele egy teáskanálnyi tölteléket, és igyekeztem úgy összenyomogatni, sodorgatni, görgetni, hogy az olvasztott csoki sehol ne csorogjon ki. Aztán rácsücsültek a sütőpapíros tepsire és mentek 170 fokra a sütőbe. Amikor elkészült, frissiben meghempergettem porcukorban. Nagyon finom, omlós sütike lett.Bár korántsem olyan szabályos, mint Kicsivúé.