2010. február 28., vasárnap

Szalonnás ragu ami majdnem pörkölt

Kuttyogó imádja a piros ételeket. Igazi kis vidéki gyerek, akinek a kedvence a pörkölt, a gulyásleves, a paprikás krumpli, mindegy, csak valami jó kis piros ragu legyen. Így akár a brokkolit, kelbimbót is megeszi, ha ügyesen el van rejtve. (Régebben bezzeg tolta be gond nélkül, de amióta fogai vannak és kialakult a saját kis ízvilága...huhhh...) Vasárnaponként - apa legnagyobb örömére - mindig igyekszem valami pörköltszerűt készíteni. Így a férjem tud kis műanyag dobozban elvinni másnap és a gyerekre sem kell hétfő reggel főzni. Tésztával, krumplival jó sok szafttal.:o)
Vasárnap ezt a kis szalonnás ragut készítettem, mert hát valamiféle variálásra azért szükség van. Hús ugyan volt otthon, de ezeknek a bélpoklosoknak maga az a kevéske :o)))  hús nem lett volna elég két napra, ezért behajítottam a raguba az otthon lévő 20-25 dekás füstölt szalonna darabot. Szerencsére jó húsos volt, bár kár tagadni, nem kevés zsír is kisült belőle. Persze a férfinépség már akkor a tűzhely körül sündörgött, mikor elkezdtem zsírjára pirítani a szalonnát és mindenféle kenyérhéjakkal és belekkel próbáltak tunkolni. Mármint apa tunkolt a gyerek meg a lábába csimpaszkodva kunyerált jó hangosan. A végeredmény egy nagyon intenzív, különleges ízű pörköltszerű ragu lett, amit máskor is el fogok követni.

Szalonnás ragu
Hozzávalók: 40-50 dkg sertés tarja, 20-25 dkg füstölt szalonna, 1 kis pohár tejföl, 1 fej vöröshagyma, 1 darab paprika, só, bors, pirospaprika, pirosarany(elhagyható), majoranna
A szalonnát kockákra vágtam és zsírjára pirítottam. Addig feldaraboltam a húst, apró kockára vágtam a vöröshagymát és a paprikát. Amikor már jó sercegős volt a szalonna, rádobtam a hagymát és a paprikát. Alaposan megdinszteltem, majd mehetett rá a hús. Sóztam, borsoztam és addig kevergettem, míg kifehéredett, ekkor félrehúztam a tűzről, megszórtam pirospaprikával, nyomtam rá egy kevés pirosaranyat, jól összekevertem, visszatoltam a tűzre, felengedtem annyi vízzel amennyi éppenhogy ellepi. Megvártam míg felforr, megszórtam jó sok majorannával, majd takarékra vettem, lefedtem és fedő alatt szép lassan puhára főztem a húst. Amikor elkészült, behabartam tejföllel és készen is volt. Aznap frissen sült krumplival ettük, másnapra tésztát főztem ki hozzá. Egy kis koviubi nem rontja el!