2010. február 16., kedd

Nigella klasszikus csokitortája

Pénteken hatalmas buli volt nálunk. A barátnőm Sly 30 éves lett és nálunk tartottuk a buliját. Nagyon készültem rá, hiszen jöttek a meglepi vendégek, akiket az emeleten kellett rejtegetni, s akik adott pillanatban énekelve levonultak a lépcsőn...csak a vörös szőnyeg hiányzott. A menü szerintem nagyon jó volt...Előételként füstölt lazacos és füstölt tonhalas szendvicseket készítettem olajbogyóval. A főétel többféle volt, mert nem nagyon tudtam, kinek milyen az ízlése. Volt kacsacomb, saslik, görög saláta és párolt káposzta. Ezeket nem volt időm lefényképezni, de a legtöbbje amúgy is megtalálható a blogon.
Az este végén a borozás jegyében az asztalra tettem még egy kis olajbogyót valamint sajtgolyókat.
A desszert pedig....az Nigella klasszikus csokitortája volt, természetesen gyertyával a tetején. Büszkén állíthatom, hogy isteni, elképesztően finom torta lett. Biztos ismeritek a szitut, amikor a torta fel vagyon vágva, aztán mindenki éppencsak csipeget belőle és a nagy része a nyakunkon marad. Na, ebből egyetlenegy szeletke maradt, amelyet meg akartam menteni másnapra magamnak. Ebből nem lett semmi, mert amint elkezdtem enni, megérkezett Kuttyogó, leemelte a tányéromról és betolta kicsi arcába. Mindenki odavolt, sőt az egyik vendég azt mondta, még sosem evett ilyen finomat. Azóta is ez melengeti kicsi lelkemet. Pedig a torta elkészítése nem is bonyolult, nincs benne semmi extra, de talán éppen ebben rejlik a csodálatos ízvilága. Én vaníliafagyival tálaltam, mert féltem, hogy túl száraz lesz. De fagyi nélkül sem volt száraz, valahogy maga a tésztája is mintha kérmes lett volna, nem pergett és omlott, mint egy hagyományos piskóta. Próbáljátok ki, mert ez eddig desszertügyben a non plus ultra. Férjem is azt mondta, cisnálhatnék máskor is ilyet - persze, miután megpróbált a gyerektől kunyerálni az utolsó falatokból.

Klasszikus csokoládétorta Nigellától
Hozzávalók 24-26 centis tortaformához (az enyém 26 centis és nem lett túl magas, kisebb formában még pofásabb): 
A tortához: 400 gramm porcukor, 3 kávéskanál szódabikarbóna, 80 gramm holland kakaópor (csak jó minőségű kakaóport érdemes használni, a cukros vacakok ehhez nem jók), 35 dkg vaj, 4 darab tojás, 4 kávéskanál vaníliakivonat, 3 dl natúr joghurt, 400 gramm liszt
A krémhez: 300 gramm porcukor, 10 dkg vaj, 2 evőkanál méz (Nigella golden szirupot írt, de nekem ilyenem nem volt, gondoltam a méz elég golden), 18 dkg 65-70%-os étcsoki, 1 dl natúr joghurt, 1 kávéskanál vaníliakivonat, díszítéshez csokiforgács vagy reszelék
Elkészítés: A tortához valókat egy robotgéppel egyszerűen összekeverjük. Fontos, hogy minden szobahőmérsékletű legyen, mert így még finomabb és krémesebb a végeredmény. Ezután kivajazunk egy tortaformát és a tészta felét beleöntjük. Érdemes a két tortalapot kétszerre sütni, mert ha egyszerre sütjük, szinte lehetetlen kettévágni, annyira lágy és krémes a tészta. Így szépek lesznek a lapok, gyorsabban is hűl és szerintem kevesebb vele a meló. Tehát, a tészta felét a tortaformába öntjük és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütjük. Kicsit hagyjuk hűlni, félretesszük és jöhet a második lap sütése. Amikor készen van, félretesszük ezt is hűlni. Én az elsőt rögtön egy nagy lapostányérra tettem, amelyen fel is lett végül tálalva.
A krémhez a rengeteg porcukrot, az összetördelt csokit és a vajat összeolvasztjuk. Hozzákeverjük a mézet, a joghurtot és a vaníliakivonatot. Amikor szép sima és sűrű, levesszük a tűzről. Kicsit hagyjuk hűlni, de csak annyira, hogy kenhető legyen. Az első tortalapra rákenjük a krém bő harmadát. Erre óvatosan ráhelyezzük a másik lapot, majd a maradék krémmel körbe bekenjük, bevonjuk az egész tortát. Csokireszelékkel díszíthetjük a felületét és az oldalát is.