2010. február 9., kedd

Fóliában sült vörös sügér párolt zöldségekkel

Hát, sajnos eljutottunk oda, hogy a meleg kajajegyeket nem lehet beváltani hideg élelmiszerre. Nem örülök. Van itt a közelben egy CBA, ahol eddig remekül el tudtam vásárolni. Férjem otthonról  hurcolja műanyag dobozban az ebédet - keményen megtámogatjuk a Curvert - így ami kajajegye maradt, azt elvertem ott. Mármint a CBA-ban. Akkor szereztem be néhány különleges cuccot, meg alapélelmiszert. Csak úgy, mint szerintem sokan mások. Amikor bejelentették, hogy szigorítják a piros jegy elfogadási rendszert én éppen az előtte való napon költöttem el szinte az összes jegyet. Mázlim volt. Mostantól legfeljebb kávét vehetek belőle a munkahelyi büfében. Bár amilyen drága, lehet arra is elmegy majd. Vagy étterem. De oda meg ritkán megyünk.
Mindenesetre így utóljára olyan dolgokat szereztem be, mint vörös sügér, lepényhal, szardellás és lazacos olajbogyó, cukormentes szörpök, tonhalkonzerv...stb.
Ebből a legfontosabb számomra a sügér volt. Férjem szereti az olyan szép, fehér húsú halakat, amelyekben nicsen szálka, csak enni kell. Gordon Ramsay-nél láttam, hogy ő a halat sütőpapírba csomagolva készítette el, párolt zöldségeket rakott a hal alá, így bugyolálta be a papírba, majd betolta a sütőbe. Szépen, gőzölögve szedte elő. Ezt most én is megvalósítottam, de a sütőpapírt fóliára cseréltem. Az ő sütőpapírja kicsit sötétebb színűnek és kicsit vastagabbnak is tűnt, mint az a gazdaságos fajta amit én használok. Biztonságosabb volt fóliába csomagolni a sügért.
Férjem persze a zöldségeket nem volt hajlandó megenni. Köretként még egy kis olívás-fokhagymás-zöldfűszeres tésztát készítettem, maradék tésztából. Nekem az ízlett a legjobban. A tészta. Terheség előtt nagyon szerettem a halat, mostanság inkább csak megeszem ha nincs más, de durván átmentem kannibálba. Húst ennék hússal napestig. Talán egy kis sajtot mellé. Éljen Atkins!

Fóliában sült vörös sügér párolt zöldségekkel
Hozzávalók: 2 szelet vörös sügér, 1 kisebb salátacukkini, 1 szál sárgarépa, pár rózsa brokkoli, spenótlevél, kaliforniai paprika, 30 dkg bármilyen tészta, 5-6 gerezd fokhagyma, olíva olaj, só, bors, zöldfűszerek (bazsalikom, oreganó, petrezselyem), fél citrom leve
A sügért picit sózzuk, borsozzuk és meglocsoljuk a citromlével. Megforgatjuk fokhagymás olíva olajban. Letépünk két darab szép nagy alufóliát. Legalulra 3-4 spenótlevelet teszünk. Erre jöhetnek a tetszőleges zöldségek. Tulajdonképpen bármilyen zöldség megfelel amit szeretünk. Én az összes maradékot levadásztam a hűtőből. A zöldségek tetejére fektetjük a halat. Alaposan becsomagoljuk a fóliába, a széleit lenyomkodjuk, hogy ne tudjon semmi kifolyni. 
Közben feltesszük főni a tésztát. 
A fokhagymagerezdeket egy fokhagyma nyomón áttörjük. Egy serpenyőbe olíva olajat öntünk, rádobjuk a fokhagymát, a zöldfűszereket. Amikor a tészta kifőtt, a serpenyőnek alágyújtunk, kicsit összeforgatjuk a fokhagymát és a fűszereket, majd rádobjuk a tésztát, sózzuk, borsozzuk és alaposan elkeverjük a fűszeres, fokhagymás olajjal. Utólag is ízesíthetjük bármivel. 
A halas batyukat egy tepsibe helyezzük és 175 fokra előmelegített sütőbe tesszük. Kb. 20 perc alatt szépen megpárolódik, az utolsó öt percre nyissuk ki a fóliát és így süssük tovább. A zöldfűszeres tésztával tálaljuk.