2010. február 1., hétfő

Póréhagymás-tárkonyos raguleves csirkehússal

Nálunk minden hétvégén van egy biztos pont. A leves. A férjem ugyanis imádja, ezért minden szombat reggel fel kell tennem főni egy finom, húslevest, csontlevest, ragulevest, burgonyalevest, borsólevest...stb. Én annyira nem gerjedek a levesekre. A jó hús és csontlevest megeszem, na de azt sem mindig vagy minden hétvégén. Amit nagyon szeretek, az a tárkonyos raguleves, az a fincsin behabart, fehér...nyammi. Sajnos azonban a férjem nem szereti a tejfölös-tejszínes leveseket, csak azt az igazi húslevest alapú dolgokat eszi meg szívesen. Most sikerült egy olyan verziót összehoznom, ami mindkettőnknek megfelel. Kivételesen én is megkívántam a meleg levest, biztos emiatt a rettenetes fagyos időjárás miatt. Olyat szerettem volna, amiben van egy kis hús és nagyon megkívántam a tárkonyt. Az alábbi finomság lett belőle. Igazi, jó ízű, kicsit különleges, kicsit pikáns, kicsit húsos, kicsit tárkonyos. Már az illata is mesés volt. Egy hatalmas fazékkal pusztítottunk el családilag két nap alatt. ha már unod a húslevest, próbáld ki!

Póréhagymás-tárkonyos raguleves csirkehússal
Hozzávalók: 30 dkg csirkemell filé, egy szál póréhagyma, egy fej vöröshagyma, 10-15 dkg igazi vaj (a margarin ez esetben bűn), 3 szál sárgarépa, 2 kisebb szem burgonya, 2 szál fehérrépa, kis darab zeller, tárkony, ételízesítő, fehérbors, cérnametélt, esetleg tejföl a tálalásnál
Egy leveses fazékba dobjuk bele a tiszta vajat és olvasszuk meg. Karikázzuk fel a pórét, a répákat, daraboljuk fel a zellert, kockázzuk fel a csirkemellet.  Amikor a vaj teljesen megolvadt, dobjuk rá felkockázott csirkemellet és fehéredésig pirítsuk. Ekkor szórjuk rá a pórét, keverjünk rajta egyet, majd az összes többi zöldséget is adjuk hozzá. Kicsit pirítsuk össze, majd öntsük fel vízzel, hogy bőven legyen leve. Dobjunk bele egy fej vöröshagymát egészben, szórjuk meg ízlés szerint ételízesítővel és fehér borssal. Forraljuk fel, majd fedő alatt lassú tűzön főzzük, míg a zöldségek szinte teljesen megpuhulnak. Ekkor szórjuk meg ízlés szerinti mennyiségű tárkonnyal (én nem sajnáltam) és dobjuk bele a felkockázott burgonyát. Közben főzzük ki a cérnametéltet. Amikor a krumpli is megpuhult, zárjuk el a gázt. Sűrű, pórés, kellemesen vajas de nem zsíros levest kapunk. Cérnametélttel tálaljuk. Aki szereti, tehet bele egy kiskanál tejfölt. Én bevallom tettem bele, elkevertem és iszonyú finom, forró, illatos levest kaptam. 

Itt még nincs benne a tészta és tejöl