2010. február 26., péntek

Meggyes pite

Kicsit eltűntem...fennforgás volt az életünkben, mindenféle. Azért az élet nem állt meg a konyhában, készültek ilyen-dolgok, igyekszem majd pótolni.
Az egyik ez a meggyes pite. Pénteken mindig akad nálunk valami finomság, ráadásul anyuék nálunk voltak, és bizony anyukám nagyon édes szájú. Volt otthon egy üveg meggybefőtt, úgyhogy adta magát a meggyes pite. És én is nagyon megkívántam. Jól bevált pite tésztámat vettem elő, ezen soha nem változtatok. Most annyit variáltam, hogy mivel két üveg meggybefőtt kellett volna a pitébe, hogy szép magas legyen, nekem meg csak egy volt, a meggy levét felfőztem vanília pudinggal, és ezt összekevertem a meggyel. Kicsit könnyedebb is lett, meg is lett a mennyiség és anyagilag is jobban kijöttünk. (Én mindig a legolcsóbb pudingot veszem, mert úgyis feljavítom vaníliával, tojássárgájával, ezzel-azzal.) Éljenek a költségtakarékos megoldások! :o)

Meggyes pite
45 dkg liszt, két tojás sárgája (vagy egy tojás sárgája, ha éppen nincs több, akor több tejfölt teszek hozzá), egy tasak sütőpor, 2 ek. vaníliás cukor, csipet só, 25 dkg vaj (vajjal még a pitetésztának is egész más íze van), 1 kis pohár tejföl
A töltelékhez: egy nagy üveg meggybefőtt levével együtt, egy tasak vaníliás vagy tejszínes pudingpor
A tészta hozzávalóiból villámgyorsan egy könnyen kezelhető tésztát gyúrunk. Én gyorsan összedolgozom, aztán folpackba csomagolom és legalább fél órára a hűtőbe teszem. A vaj nagyon gyorsan olvad a kezek között, és félő, hogy közvetlenül a gyúrás után nehéz lesz nyújtani. Ezért pihentetem addig, míg elkészül a töltelék. A meggybefőttet leszűröm, a levet felfogom és egy lábasba teszem. A meggyet megszórom fahéjjal és barna cukorral. A levéből kiveszek fél-1 deciliternyit, elkeverem a pudingporral. A maradékot felforralom. Amikor felforrt, hozzákeverem a pudingport és sűrű krémmé főzöm takarék lángon. Amúgy elég gyorsan megvan. Ekkor próbálom minél jobban lehűteni és amikor már csak langyos, hozzákeverem a meggyet. Ekkor előveszem a tésztát, két kupacba veszem. Bevallom, én az alsót egyszerűen belenyomkodom kézzel a sütőpapíros tepsi aljába úgy, hogy legyen egy kis pereme. Lusta vagyok nyújtani. Megszórom zsemlemorzsával - bár nekem az most elfogyott, búzadarával helyettesítettem, rákerül a töltelék. A tészta másik felét óvatosan kinyújtom, ráhelyezem a töltelékre. Lekenem a tojások megmaradt fehérjével, megszúrkálom és 180 fokra előmelegített sütőbe tolom. 20-25 perc alatt nagyon szép barnára sül a teteje. Meg lehet szórni porcukorral, de nálunk azt senki nem díjazza. A pudingos masszát sem cukrozom pluszban, elég a tészta édessége és a meggyre került barna cukor. Olyan gyorsan elfogyott, hogy ezt a párat alig bírtam megmenteni, hogy lefotózzam.