2010. február 2., kedd

Kakaós csiga és szilvás bukta

Hiányzott már az élesztő. Nagyon szeretem a kelt tésztákat. Bár szerintem csak frissen jó. Legyen bármilyen omlós a tésztája, valahogy másnaposan már nem igazán szeretem. Bár...nem tudom ismeritek -e azt az érzést, amikor megvan a vasárnapi ebéd. Teleetted magad, de annyira, hogy csak kiterülni tudsz, még a mackónadrág is szorít és hanyattfekve kapkodsz a levegő után. Na. És akkor ejtőzöl, lefekszel aludni - bucilni ahogy családunk szavajárása tartja - és úgy egy óra múlva olyan farkaséhesen ébredsz. De nem ám akármire. Akkor bizony csakis az édesség az, ami kell a szervezetnek. A vércukorszint szinte ordítva követel csokit, süteményt, bármit. És nem tudod átverni édesítőszerrel, gyümölccsel, ilyen- olyan egészséges alternatívákkal. Nos, olyankor azért másnaposan is jöhet a kelttészta. Oltári pusztításokat szoktunk végezni. Ilyen szempontből szerencse, hogy a hétvége csak két nap.
Na de mindegy is, hétvégén minden kelt tésztát igényelt. Szüleim szomszédjában egy erdélyi család lakik, akik ellátták anyut egy nagy vödör, eredeti, kemény szilvalekvárral. Azonnal lenyúltam a felét. Galád gyerek fosztogatja a szüleit. Ebből csakis szilvásbukta kerekedhetett. Na meg kakaóstekercs.Mármint nem a szilvából. Csak hogy a bukta ne legyen magányos. Éljenek a boldog békeidők.
Nem variálom túl. A kelttésztám már jól bevált, édesekhez ezt szoktam használni. Csempészek bele tejszínt, szerintem nagyon finom, puha lesz tőle a tészta, és egyébként is nem ÉGJEN hanem ÉLJEN a zsír. csakazértis. (Bocs, nincs jó hangulatom.)

Kakaós tészta és szilvás bukta
Kelt tészta hozzávalók: 60 dkg liszt, egy csipet aszkorbinsav, egy teáskanál sikér, fél kocka élesztő, 1 dl tej, 1,5 dl tejszín, 3 evőkanál cukor, 5 dkg olvasztott vaj, 2 teáskanál vaníliás cukor, csipet só, 1 tojás
Kakaós töltelék: 3 evőkanál kakaópor (én Hollandot használok mindenbe), 1 tábla étcsoki, 1 evőkanál porcukor, olvasztott vaj úgy 5 dkg
Szilvás töltelék: szilvalekvár (vagy ami van otthon, csak ne legyen túl folyós)

Az élesztőt langyos tejben felfuttattam. A lisztet átszitáltam, hozzáadtam a sikért, az aszkorbint, valamint a sót és a cukrot. Összekevertem, hozzáütöttem a tojást majd az élesztős tejet. Kicsit elkevertem és ment bele a tejszín is, valamint az olvasztott vaj. Bedagasztottam és kelesztettem langyos helyen egy órán át. Amikor szépen megkelt, kétfelé vettem. Kinyújtottam az egyiket téglalap alakúra. Megkentem olvasztott vajjal, megszórtam a porcukorral elkevert kakaóporral és rátördeltem a táblányi étcsokit. Feltekertem, mint a bejglit és feladaraboltam. Sütőpapíros tepsire kerültek. 
A másik tésztát szintén kinyújtottam. Kockákat vágtam, közepére egy teáskanálnyi lekvár (jó púpos kanál ám) és batyut formáztam belőle. Szintén sütőpapíros tepsire sorakoztak. Pihentek így még fél órát, majd lekentem tejszínnel. 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsültek.