2010. március 15., hétfő

Krumplis kenyér

Sajnos csak hétvégén jut időm arra, hogy kenyeret süssek. Most éppen péntek délután sikerült korábban hazaérnem és előkészítettem egy szuper burgonyás kenyeret. Én a magam részéről rajongok a krumplis kenyérért, jól ki is gondoltam, milyen jó lesz este elrágcsálni a csücskét. A receptért célirányosan E.Margit oldalára mentem. Kifejezetten olyan receptet kerestem, amelybe nyers burgonya kellett, mert főzögetni, pürésíteni, nyomkodni már tényleg nem lett volna kedvem. Meg is találtam, nála megtaláljátok ITTEN szép fázisfotókkal, mert nem is változtattam rajta semmit. Illetve, én csak félideig dagasztottam gépben, mind a két dagasztás kézzel fejeztem be...Régimódi vagyok, még mindig nem bízom a gépekben. Ráadásul nekem nem kenyérsütő gépem van, csak az a bizonyos dagasztani is - amúgy tök jól - tudó konyha gépem. Ezt most nem a kacsasütőmben sütöttem, hanem a másik Szlovákiából kapott öntött vas lábasomban. Ennek jó magas a fala és persze szuper vastag. A sütési módom a szokásos volt, a vas edény fedőjének az alját a vízcsap alá tartottam, így fedtem be a lábast és sütés alatt ezt még egyszer megismételte. Az utolsó tíz percre levettem, lekentem a kenyér tetejét és így sütöttem tovább. Kicsit megégett, de ez nem a kenyért vagy a recept hiánya, egyszerűen becsúszott egy s.o.s. peluscsere, s mivel a gyereket másképp nem lehet tisztába tenni, csak futás, mozgás közben, időbe telt, míg elkaptam....ez látszik a kenyéren. De ettől még iszonyú finom, puha bélzetű kenyér lesz ...és nagyon de nagyon laktató. Férjem a reggeli kakaóhoz két nagy karéj kenyeret szokott megenni, ebből azonban csak egyet bírt.